Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/127517
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Lasauskienė, Jolanta
Title: Muzikos mokytojo dalykinės kompetencijos kokybinė diagnostika
Other Title: Qualitative diagnostics of musical teacher subject competence
Is part of: Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto Profesinio rengimo studijų centras., 2008, [T.] 15
Extent: p. 60-73
Date: 2008
Keywords: Muzikos mokytojas;Dalykinė kompetencija;Kokybinė diagnostika;Kontentinė analizė;Music teacher;Subject competence;Qualitative diagnostics;Content analysis
Abstract: Pateikiamo tyrimo tikslas – nustatyti muzikos pedagogo dalykinės kompetencijos edukacinėje praktikoje ypatumus. Kokybinės kontentinės analizės rezultatai išryškino veiksnius, kurie daro įtaką muzikos mokytojų edukacinės veiklos dalykinei kompetencijai: konceptuali muzikinio ugdymo mokykloje samprata, pedagogo vaidmens pokyčiai, asmeninės specialisto savybės bei nuolatinis dalykinės kompetencijos plėtojimas. Kokybinis tyrimas atliktas konsultuojantis su Tarpuniversitetinio edukologijos doktorantūros konsorciumo modulinės studijų programos (parengta, atliekant projektą Nr. ESF/2004/2.5.0-K01-012) prof. habil. dr. M. Barkauskaite (Vilniaus pedagogimis universitetas), prof. habil. dr. B. Bitinu (Vilniaus pedagoginis universitetas), prof. habil. dr. A. Juodaityte (Šiaulių universitetas), prof. habil. dr. M. Teresevičiene (Vytauto Didžiojo universitetas), kokybinių tyrimų specialistais
The purpose of the present research is to define peculiarities of music teacher’s subject competence in educational practice. The results of a qualitative content analysis highlighted the factors that exert impact upon subject competence of music teacher educational activity: the conceptual understanding of musical education at school, the changes in teacher’s role, personal qualities of a specialist and continuous subject competence development. The qualitative research was performed under the guidance of qualitative research specialists of Interuniversity Consortium of Doctoral Studies in Education modular study programme (prepared under the project No. ESF/2004/2.5.0-K01-012) prof. habil. dr. M. Barkauskaite (Vilnius Pedagogical University), prof. habil. dr. B. Bitinas (Vilnius Pedagogical University), prof. habil. dr. A. Juodaityte (Šiauliai University) and prof. habil. dr. M. Teresevičiene (Vytautas Magnus University)
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/127517
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml5.9 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.