Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/125469
Options
Mokinių kūrybiškumo ugdymo procesas fortepijono pamokose: fortepijono pedagogų požiūris
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Mokinių kūrybiškumo ugdymo procesas fortepijono pamokose: fortepijono pedagogų požiūris
Other Title
Creative development process of the students attending piano classes: piano teachers
Author
Jakštė, Simona
|
Advisor
Extent
83 p.
Date Issued
01 June 2016
Field of Science
Abstract
Kūrybiškumo ugdymas tampa ypač svarbus šiuolaikinėje visuomenėje, labai sparčiai ţengiančioje į technologijų pasaulį. Mokslininkai, tyrinėjantys smegenų veiklos ir muzikos ryšį, teigia, kad muzikinis lavinimas yra emocinio, emocinio intelekto (erdvinio ir vizualiojo) kūrybinio mąstymo paradigma. Ši paradigma apima metakognityvinio mąstymo elementus, todėl ir kyla problema – kaip vyksta kūrybiškumo ugdymo procesas fortepijono pamokose metakognityvinio mąstymo aspektu. Tyrimo objektas : kūrybiškumo ugdymo procesas. Šio tyrimo tikslas - atskleisti pedagogų poţiūrį į mokinių kūrybiškumo ugdymo procesą fortepijono pamokose metakognityvinio mąstymo aspektu. Tyrimo uţdaviniai: Apibrėţti kūrybiškumo ugdymo procesą metakognityvinio mąstymo aspektu. Aptarti kūrybiškumo ugdymo metodus ir kūrybiškumą ugdančius bei slopinančius veiksnius. Pristatyti fortepijono pedagogų poţiūrį į kūrybiškumo ugdymo procesą, metodus ir kliūtis fortepijono pamokose metakognityvinės sampratos aspektu Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizės metodas ir fortepijono pedagogų interviu raštu, taikant atviro tipo klausimus. Tyrime dalyvavo Vilniaus miesto muzikos mokyklos ir Muzikos akademijos pedagogai, turintys aukštą pedagoginę kvalifikaciją.
Creative development becomes very important in today’s society rapidly growing towards technology world. Scientists studying the brain’s activity and music connection, says that music education is a paradigm of emotional intelligence (spatial and visual) creative thinking. This paradigm involves metacognitive thinking elements, and therefore there is a problem - how the creative development process of piano lessons is used in metacognitive thinking way. Research object : creativity development process. The aim of the research is to reveal the attitude of the teachers towards students creativity in the educational process of piano lessons in metacognitive thinking way. Research tasks: to define creativity in the educational process in metacognitive thinking way. to discuss the methods of creativity development and creativity factors of nurturing and inhibiting. to present the approach of piano teachers towards creativity development process, methods and obstacles in perspective of metacognitive concept. Research methods: Method of scientific literature analysis and interviewing piano teachers using open-ended questions. The participants of the research were teachers with higher pedagogical education from Vilnius School of Music and Academy of Music. The analysis of the theoretical findings showed that metacognitive control (or emotional intelligence, which is the foundation of self-regulation) is one of the features describing good, creative thinking and learning.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)