Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/123271
Options
"Mafija kaip Italijos (savi)įvaizdžio dalis. Italijos dienraščių analizė"
Field of Science
Komunikacija ir informacija / Communication and information (S008)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
"Mafija kaip Italijos (savi)įvaizdžio dalis. Italijos dienraščių analizė"
Other Title
"Mafia come parte dell'(auto)immagine d'Italia. L'analisi dei quotidiani italiani"
Author
Širvytė, Gražina |
Advisor
Extent
70 p.
Date Issued
2008-06-04
Abstract
Bet koks nusikalstamas plačiai paviešintas įvykis ar reiškinys daro neigiamą įspūdį apie šalį – prisideda prie neigiamo šalies įvaizdžio kūrimo. Tačiau vienareikšmiškai neigiamai vertinti tokį istoriškai ir kultūriškai Italijos tapatybėje įsišaknijusį fenomeną kaip mafija, yra neteisinga. Šio tyrimo tikslas - remiantis Šiaurės, Pietų bei centrin��s Italijos dienraščių straipsnių mafijos tema kiekybine, kokybine bei žanrine analize, o taip pat mokslinės literatūros šaltinių analize, ištirti mafijos fenomeno pateikimą Italijos dienraščiuose kaip vieną iš Italijos įvaizdžio ir saviįvaizdžio formavimo prielaidų ir atskleisti skirtinguose dienraščiuose matomus minėto fenomeno įtakos skirtumus Italijos įvaizdžiui bei saviįvaizdžiui atskirose šalies dalyse. Tyrimo tikslas lemia ir tyrimo objektą, kuris yra straipsniai apie mafiją Italijos dienraščių „Corriere della Sera“, „La Repubblica“ ir „Il Mattino“ 2007 metų numeriuose. Tyrimo hipotezė teigia, jog būdama šalies identiteto dalis, mafija Italijos saviįvaizdžiui nedaro apčiuopiamos įtakos, tačiau dėl mafijos egzistavimo kenčia šalies įvaizdis, pozicionuojamas itališkoje spaudoje. Darbe atskleisti Italijos medijų sistemos ypatumai ir aptarta spaudos vieta Italijos medijų sistemoje; pristatyta agenda setting teorijos reikšmė šalies įvaizdžio kūrimui(si) bei tyrimui; identifikuota identiteto svarba šalies įvaizdžio ir saviįvaizdžio formavimui(si); apžvelgti Italijos įvaizdžio kūrimo ypatumai ir pristatyti ankstesni tyrimai Italijos įvaizdžio tema; apibrėžtas mafijos terminas ir apžvelgtas istorinis Italijos mafijos kontekstas bei Italijos mafijos formos; pristatyti ankstesni tyrimai mafijos tema; identifikuoti kiekybiniai ir žanriniai atskirų Italijos dalių dienraščių straipsnių apie mafiją skirtumai; remiantis trijų itališkų dienraščių straipsnių apie mafiją analize, aptarta mafijos įtaka atskiroms italų viešojo gyvenimo sritims skirtingose šalies dalyse, patyrinėta mafijos daroma įtaka Italijos bei atskirų jos dalių įvaizdžiui ir saviįvaizdžiui. Ankstesnieji tyrimai mafijos tema ir Italijos tyrėjų atlikta socialinė fenomeno analizė, mafijos, kaip Italijos identiteto dalies reiškimosi intensyvumo pagrindu leido suformuoti dvi šalies identiteto grupes: 1. Šiaurės Italijos – mafija išreikšta silpnai; 2. Pietų Italijos – mafija išreikšta stipriai. Šiaurės Italijos ir Pietų Italijos identiteto grupės yra stipriai išreikštos ir tų šalies dalių dienraščiuose. Kiekybinės bei žanrinės analizės rezultatai parodė, kad šiaurinės ir centrinės šalies dalies dienraščiuose mafija integruojama į bendrą socialinę panoramą, o pietinės – išskiriama kaip atskiras visuomeninio gyvenimo reiškinys. Mafija yra pietinius ir centro bei šiaurės regioninius identitetus atskiriantis veiksnys, dėl nuo seno egzistuojančio regioninio susiskirstymo, bendram Italijos saviįvaizdžiui neturintis apčiuopiamos įtakos. Šalies įvaizdžiui, priešingai, mafija daro didelę įtaką, nes Italija matoma kaip šalis, be vientiso identiteto ir su daugybe politinių, ekonominių, socialinių, teisėsaugos bei kitokių problemų, kurias sukelia šalyje aktyviai veikianti mafija. Darbas naujas ir aktualus, nes Lietuvių kalba, išskyrus vieną iš italų kalbos išverstą monografiją, mafijos tema galima rasti tik grožinės literatūros vertimų. Rašant šį darbą naudota mokslinė literatūra apie mafiją yra surinkta Italijoje. Tai pirmasis tiriamasis darbas Lietuvoje, pristatantis Italijos mafijos fenomeną ir aptariantis jo įtaką minėtos šalies įvaizdžiui bei saviįvaizdžiui.
Ogni crimine ampiamente proclamato fa un effeto negativo sull’immagine dello stato. Il fenomeno mafioso, per il suo impatto storico e culturale all’idenità italiana, non può essere considerato come solamente negativo. L’obbiettivo di questa ricerca è, basandosi sull’analisi quantitativa, qualitativa, generica, degli articoli sulla mafia dei quotidiani, rappresentanti le diverse parti – Nord, Sud e Centrale – dell’Italia, e anche sull’analisi della letteratura scientifica, esaminare la rappresentazione del fenomeno mafioso come una premessa della formazione dell’immagine e dell’(auto)immagine d’Italia nelle parti diverse del paese. L‘oggetto della ricerca sono gli articoli sulla mafia pubblicati nei quotidiani „Corriere della Sera”, „La Repubblica” e „Il Mattino” nel 2007. L‘ipotesi della ricerca suppone che essendo una parte dell’identità dello stato, la mafia non ha un impatto significativo all’immagine d’Italia. Ma l’esistenza del fenomeno, fa un effetto negativo sull’immagine dello stato che viene posizionato nella stampa italiana. In questa ricerca sono stati rivelati le particolarità del sistema massmediatico italiano; presentata l’importanza della teoria dell’agenda setting per la costruzione e la ricerca dell’immagine di uno stato; identificata l’importanza d’identità per la formazione dell’immagine e dell’autoimmagine dello stato; presentate le particolarità della creazione dell’immagine d’Italia e le altre ricerche fatte su quell’immagine; definito il termine e descritto il contesto storico della mafia; presentate le altre ricerche sul fenomeno; identificate quantitative, qualitative e generiche differenze, rappresentate nei diversi quotidiani delle varie parti del paese; basandosi sull’analisi degli articoli dei tre gornali del paese, descritta l’influenza della mafia su vari campi della vita pubblica in varie parti del paese; analizzata l’influenza della mafia per l’immagine e l’autoimmagine di tutta l’Italia e per le sue parti diverse. Le ricerche fatte sulla mafia e l’analisi sociale del fenomeno, fatta dai ricercatori italiani, basandosi sull’intensività della rappresentazion della mafia come parte dell’identità italiana, ha permesso di formare 2 gruppi d’identità del paese: 1. Dell’Italia Settentrionale – la mafia viene espressa leggermente; 2. Dell’Italia Meridionale – la mafia viene aspressa fortemente. I gruppi d’identità del Nord e del Sud Italia vengono fortemente espresse anche nei quotidiani di quelle parti. I risultati dell’analisi quantitativa e generica ha rivelato che nei quotidiani dell’Italia Settentrionale, la mafia viene integrata nel comune panorama sociale, e di quella Meridionale, invece, viene separata come un particolare della vita pubblica. Mafia è il fattore, che separa le identità meridionali, centro e settentrionali. Per la causa della vecchia dvisone regionale, non ha l’influenza significativa sull’autoimmagine generale d’Italia. Sull’immagine del paese, invece, mafia fa l’influenza grande perchè l’Italia viene vista come un pase senza identità omogenea e con molti problemi plitici, economici, sociali, giudiziari e altri che spuntano per la causa di mafia.
This paper aims at analyzing the articles about mafia published in the present-day dailies of the Northern, Southern and Central Italy and revealing the presentation of the mafia phenomena like one of the Italy’s image and self image forming assumption and revealing the differences of the phenomena presentation in the different parts of the State. The main sources for this thesis are the articles concerning mafia published in the Italian dailies “Corriere della Sera”, “La Repubblica” and ��Il Mattino” covering the period from the 1st of January, till the 31st of December, 2007. It was hypothesized that being a part of the state’s identity, mafia doesn’t have tangible influence on Italian self image but because of its existence, the dailies positioned image of the State is negatively influenced. Content analysis quantitative and qualitative, genre analysis and scientific literature analysis methods were used for the research. The hypothesis was proven and some other facts regarding an image and a self image of Italy were discovered.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access