Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/122676
Options
Kūrybinio potencialo ir jo ugdymo svarba vadyboje
Field of Science
Vadyba / Management (S003)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Kūrybinio potencialo ir jo ugdymo svarba vadyboje
Other Title
Creativity potential and its developement in management
Author
Advisor
Extent
70 p.
Date Issued
2009-06-01
Abstract
Įgyvendinant išsikeltus uždavinius, darbe buvo apibrėžta kūrybiškumo svarba vadybos moksle ir praktikoje. Prieita išvados, kad kūrybiškumas yra įgūdis, kuris gali būti ugdomas, ir procesas, kuris gali būti valdomas, o tai ypač svarbu organizacijoms siekiančioms tapti labiau konkurencingomis ir, pasinaudojant individualiu ar komandiniu kūrybiškumu, susikurti sau konkurencinį pranašumą. Atliktas tyrimas parodė, kad inovatyvios Lietuvos smulkios ir vidutinės įmonės (SVĮ) yra linkusios skatinti organizacijos kūrybinį potencialą, tačiau tam nėra gerai pasiruošusios dėl informacijos stokos bei specializuotų mokymų trukumo. Atsižvelgiant į tai, buvo atlikta situacijos analizė Lietuvoje – kokias programas gali pasiūlyti švietimo įstaigos, rengiančios specialistus gebančius sėkmingai kurti ir plėsti novatoriškas įmones, inovacinius verslo tinklus bei jiems vadovauti. Galiausiai autorius siūlo vadybos magistrantūros programose sukurti naują dalyką, skirtą kūrybinių gebėjimų įgūdžiams tobulinti ir organizacijos kūrybinio potencialo valdymo žinių praplėtimui. Todėl autoriaus nuomone, šio darbo rezultatai gali būti naudingi švietimo institucijoms, siekiančioms ugdyti ateities specialistus gebančius generuoti novatoriškas idėjas ir nepriklausomai mąstyti, kupinus pasitikėjimo savimi bei iniciatyvumo. Darbo rezultatai taip pat gali būti naudingi mokslininkams ir studentams norintiems toliau plėtoti temą teoriniame lygmenyje ar atlikti platesnius kūrybiškumo panaudojimo tyrimus.
Implementing the objectives of the work there was defined the importance of creativity in management science and practice. There was the conclusion reached that creativity is a skill that can be built and the process that can be managed, and this is particularly important for organizations seeking to become more competitive in the market. Study showed that Lithuanian Innovative small and medium enterprises (SMEs) tend to promote the creative potential of the organization, but that is not well prepared for the lack of information and specialized training. In view of the situation analysis in Lithuania was carried out - which programs can offer the educational institutions to prepare professionals capable of successfully developing and expanding innovative enterprises, managing innovation and business networks. Finally, the author proposes to create new management masters programs for improving the creative skills and expanding knowledge of the creative organization potential in management. Therefore, the author's view, the results of this work may be useful for educational institutions seeking to develop future professionals able to generate innovative ideas and independent thinking, full of self-confidence and initiative. The results may also be useful for researchers and students wishing to further develop the theme at the level of theory, or make the extensive research of creative use.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access