Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/122577
Options
Gydytojų odontologų profesinio tobulinimo programos atitikimas gydytojų odontologų profesinio tobulinimosi poreikiams
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Gydytojų odontologų profesinio tobulinimo programos atitikimas gydytojų odontologų profesinio tobulinimosi poreikiams
Other Title
Adequacy of dentists' professional development program and dentists' professional training needs
Author
Balaišienė, Justė |
Advisor
Extent
88 p.
Date Issued
2013-01-23
Abstract
Šio darbo esmė – nustatyti kaip gydytojų odontologų profesinio tobulinimo programos atitinka gydytojų odontologų profesinio tobulinimosi poreikius. Spartus naujų gydymo metodų ir technologijų atsiradimas keičia ne tik sveikatos priežiūros paslaugų kokybę, bet ir atveria visai naujas paslaugų galimybes, kurių teigiamo poveikio žmogaus ir visos visuomenės sveikatai galima tikėtis tada, kai kaitos procesai vyksta nuosekliai: per sveikatos priežiūros įstaigų specialistų rengimą, nuolatinį profesinį tobulinimąsi. Pamažu plečiasi ir profesinio tobulinimo paslaugas teikiančių institucijų tinklas, tačiau dėl siūlomų švietimo renginių gausos tampa vis sunkiau kontroliuoti ir užtikrinti šių institucijų klientams teikiamų tobulinimo paslaugų ir programų kokybę. Šiame darbe vadovaujamasi požiūriu, kad profesinio tobulinimo programa yra kokybiška tuomet, kai tenkina profesinio tobulinimo programos dalyvių poreikius. Literatūros analizės metu buvo išskirtos gydytojų odontologų kasdienėje praktikoje atliekamos 95 veiklos, kurių atlikimo dažnį ir savo gebėjimus tą veiklą atlikti gydytojai odontologai vertino tyrimo metu. Poreikis profesiniam tobulinimui yra tuomet, jei tam tikra veikla profesinėje praktikoje atliekama dažnai, o respondentas pažymi, kad jam trūksta gebėjimų tai veiklai atlikti. Remiantis gydytojų odontologų atliekamų veiklų dažniu ir savo gebėjimų vertinimu tų veiklų atžvilgiu, buvo išskirtas profesinio tobulinimosi poreikis dviems veikloms. Atliekant X organizacijos gydytojų odontologų profesinio tobuinimo programų analizę nustatyta, kad X organizacijos šiuo metu parengtos ir akredituotos 6 programos netenkina nė vieno iš išskirtų profesinio tobulinimosi poreikių. Tyrimo rezultatai yra svarbūs specializuojant programas pagal konkrečius besimokančiųjų poreikius, taip užtikrinant nuoseklų ir rezultatyvų gydytojų odontologų profesinį tobulinimąsi.
The main point of this thesis work is to ascertain that dentists’ occupational development programme matches dentists occupational development needs. The theoretical part was based on the point of view that programme is quality when the needs of occupational programme participants are met. The purpose of study - to identify how dental professional development programs meet the dental professional development needs. The development of new therapies and technologies has changed not only the quality of healthcare services, but also opens up a whole new service opportunities, with a positive impact on human health. The public can expect benefit when change processes are consistent health care professionals in training, continuing professional development. Vocational institutions providing services network is gradually expanding and improving. The proposed educational events abundance becomes more and more difficult to monitor and ensure their clients provided services and improving the quality of programs. This study follows the approach that the professional development program is good quality if satisfy the professional development needs of program participants. The methods of the research: the analysis of the survey of scientific literature and standard deeds are applied in the thesis, the questionnaire, the analysis of statistical data. By analysis of literature were identified 95 operations performed in dental practice, of which the frequency and their ability to perform the activities of dentists assessed study. The need for professional development is if certain activities are often performed in professional practice and the respondent states that he lacks the capacity to the action to perform. Professional development requirement was identified for two activities. The analysis of X organization dental professional development programs helped to establish, that 6 accredited programs does not meet any of the professional development needs. The results of study are important to specialized programs to specific profesional deveolpment needs and ensuring a consistent and efficient dental professional development.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access