Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/121983
Options
Televizijos, kompiuterių ir mobiliųjų telefonų naudojimo intensyvumo ryšys su 6 – 10 klasių mokinių psichosocialiniu prisitaikymu ir suvokiamu socialiniu palaikymu
Field of Science
Psichologija / Psychology (S006)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Televizijos, kompiuterių ir mobiliųjų telefonų naudojimo intensyvumo ryšys su 6 – 10 klasių mokinių psichosocialiniu prisitaikymu ir suvokiamu socialiniu palaikymu
Other Title
Links between intensity of use of television, computers and mobile phones and 6 – 10 grades pupils’ psychosocial adjustment and perceived social support
Author
Advisor
Extent
80 p.
Date Issued
2010-06-01
Abstract
Šiuolaikinės informacinės technologijos labai populiarios tarp vaikų ir paauglių, tačiau tyrimai rodo, kad jų naudojimas susijęs su įvairiomis mokyklinio amžiaus vaikų psichosocialinio funkcionavimo problemomis. Šio darbo tikslas – įvertinti ryšį tarp 6 – 10 klasių mokinių televizijos, kompiuterių ir mobiliųjų telefonų naudojimo intensyvumo ir mokinių psichosocialinio prisitaikymo bei socialinio palaikymo. Tyrime dalyvavo 394 6 – 10 klasių mokiniai (191 berniukas ir 203 mergaitės). Mokinių apklausa atlikta trijose mokyklinio ugdymo įstaigose Kauno, Lazdijų ir Veisiejų miestuose. Tyrimui atlikti buvo pasirinktas anoniminis anketavimo metodas. Mokinių technologijų naudojimo intensyvumas matuotas darbo autorės sudarytu klausimynu. Mokinių psichosocialinio prisitaikymo sunkumai vertinti naudojant mokyklinio amžiaus vaikų “Galių ir sunkumų klausimyną” (angl. The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), R. Goodman, 1997); šiame darbe naudotos trys klausimyno skalės: Elgesio problemų, Emocinių problemų ir Socialaus elgesio. Mokinių suvokiamas socialinis palaikymas vertintas naudojant „Daugiakomponentės suvokiamo socialinio palaikymo skalės“ (angl. Multidimentional Scale of Perceived Social Support (MSPSS), Zimet, Dahlem, Zimet ir Farley,1988) Šeimos palaikymo ir Draugų palaikymo skales. Tyrimo rezultatai parodė, kad 6 – 10 klasių mokinių didesnis televizijos naudojimo intenstyvumas susijęs su didesniais mokinių psichosocialinio prisitaikymo sunkumais ir mažesniu suvokiamu socialiniu palaikymu. Didesnis kompiuterių naudojimo intensyvumas susijęs su didesniais mergaičių ir vyresnių klasių mokinių psichosocialinio prisitaikymo sunkumais ir susijęs su mažesniu berniukų suvokiamu socialiniu palaikymu bei didesniu mergaičių suvokiamu socialiniu palaikymu. Mobiliųjų telefonų naudojimo intensyvumas nesusijęs su mokinių psichosocialinio prisitaikymo sunkumais ir suvokiamu socialiniu palaikymu.
Information and communication technologies are very popular among children and adolescents. Surveys shows that the use of these technologies is related to various problems of psychosocial functioning. Therefore the aim of this study was to assess the links between intensity of use of television, computers and mobile phones and 6 – 10th grade pupils‘ psychosocial adjustment difficulties and perceived social support. The study sample consisted of 394(6 – 10th grade pupils) -191 boys and 203 girls at Kaunas, Lazdijai and Veisiejai cities schools. Survey method used in this study was anonymous questionnaire. Intensity of usage of television, computers and mobile phones was assessed by questionnaire, made by the author of this study. Psychosocial adjustment difficulties were assessed by three subscales of the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), (Goodman, et al. 1997) - behavior problems, emotional problems and social behavior subscales. Perceived social support was assessed by Multidimensional Scale of Perceived Social Support (MSPSS), (Zimet et al., 1988), in this study subscales were used two: Parent support and Friends support subscales. The results of the study showed that more intensive use of television was associated with larger psychosocial adjustment problems and lower perceived social support. More intensive use of computers was associated with larger psychosocial adjustment problems of girls and upper grades (9 – 10) pupils. More intensive use of computers was associated with lower perceived social support of boys and higher perceived social support of girls. Intensity of use of mobile phones was not associated neither with psychosocial adjustment problems nor perceived social support.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access