Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/120354
Options
Iš vadovo gaunamo grįžtamojo ryšio ir paskalų organizacijoje svarba pardavėjų socializacijai
Field of Science
Psichologija / Psychology (S006)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Iš vadovo gaunamo grįžtamojo ryšio ir paskalų organizacijoje svarba pardavėjų socializacijai
Other Title
The importance of feedback from supervisor and gossip in organization for saleswomen’s socialization
Author
Advisor
Extent
71 p.
Date Issued
2013-05-29
Abstract
Tikslas – nustatyti iš vadovo gaunamo grįžtamojo ryšio ir paskalų organizacijoje svarbą pardavėjų socializacijai. Socializacijai organizacijoje įvertinti naudotas R. J. Taormina (1994) organizacinės socializacijos inventorius (angl. Organizational Socialization Inventory, OSI). Iš vadovo gaunamam grįžtamajam ryšiui įvertinti, naudota L. A. Steelman, P. E. Levy, A. F. Snell (2004) grįžtamojo ryšio aplinkos skalės (angl., the Feedback Environment Scale) dalis, skirta išmatuoti iš vadovo gaunamo grįžtamojo ryšio vertinimui. Paskaloms organizacijoje vertinti, naudota metodikos, kuri matuoja su organizacija susijusias paskalas, dalis, vertinanti paskalas organizacijoje. Šią metodiką sukūrė G. Jablonskytė ir doc. dr. L. Bukšnytė-Marmienė (2012). Tyrime dalyvavo 330 vienos organizacijos įvairaus lygio pardavėjos. Jų amžius nuo 19 iki 54 metų (vidurkis – 31,33±8,375). Pagrindiniai tyrimo rezultatai parodė, kad pardavėjos, kurios iš vadovo gaunamą grįžtamąjį ryšį suvokia kaip tinkamesnį, paskalas organizacijoje vertina kaip mažiau intensyvias lyginant su tomis pardavėjomis, kurios iš vadovo gaunamą grįžtamąjį ryšį suvokia kaip mažiau tinkamą. Pardavėjų, suvokiančių iš vadovo gaunamą grįžtamąjį ryšį kaip tinkamesnį, socializacija organizacijoje yra sėkmingesnė, lyginant su tomis pardavėjomis, kurios iš vadovo gaunamą grįžtamąjį ryšį suvokia kaip mažiau tinkamą. Pardavėjų, vertinančių paskalas organizacijoje kaip mažiau intensyvias ir intensyvesnes, socializacijos sėkmingumas reikšmingai nesiskiria. Iš vadovo gaunamas grįžtamasis ryšys teigiamai veikia tris pardavėjų socializacijos elementus: mokymus, bendradarbių palaikymą ir ateities perspektyvas. Paskalos organizacijoje teigiamai veikia supratimą ir neigiamai – karjeros perspektyvas. Tačiau tik iš vadovo gaunamas grįžtamasis ryšys teigiamai veikia bendrąją pardavėjų socializaciją, o paskalos organizacijoje reikšmingai jos neveikia.
The aim of this study is to assess the importance of feedback from supervisor and gossip in organization for saleswomen’s socialization. Socialization was assessed by Organizational Socialization Inventory (OSI) (Taormina, 1994). The feedback from supervisor was assessed by the part, of Feedback Environment Scale (Steelman, Levy & Snell, 2004). That part measures the feedback from supervisor. Gossip in organization was assessed by the subscale of inventory which has been created to measure gossip related with organization (Jablonskytė, & Bukšnytė-Marmienė, 2012). This subscale measures gossip in organization. The subjects of the study are 330 saleswomen from one organization. Their age range from 19 to 54 years (mean 31,33±8,375). The results show that saleswomen, who evaluate the feedback from supervisor as more appropriate, evaluate gossip in organization as less intensive comparing to saleswomen, who evaluate the feedback from supervisor as less appropriate. Socialization is more successful for those saleswomen, who evaluate the feedback from supervisor as more appropriate comparing to those saleswomen, who evaluate the feedback from a supervisor as less appropriate. There is no significant difference in success of socialization between saleswomen, who evaluate gossip in organization as less intensive and more intensive. Feedback from supervisor has positive influence on three elements of saleswomen’s socialization: training, coworker support and future prospects. Gossip in organization has positive influence on understanding and negative influence on future prospects. Despite that, only a feedback from supervisor has positive influence on total saleswomen’s socialization, still gossip in organization has not.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access