Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/120186
Options
Vaikų, išgyvenusių tėvų skyrybas, patirties analizė
Field of Science
Sociologija / Sociology (S005)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Vaikų, išgyvenusių tėvų skyrybas, patirties analizė
Other Title
The analysis of children's experiences who had been suffering the parents' divorce
Author
Valiukevičienė, Neringa |
Advisor
Extent
54 p.
Date Issued
2010-06-04
Abstract
Visuomenei modernėjant, skyrybos tampa vis dažniau pasitaikančiu reiškiniu. Jeigu skyryboms nebegalima užkirsti kelio, galima didesnį dėmesį skirti vaikams, kuriems tenka išgyventi šį nemalonų ir traumuojantį procesą. Vaikai, kaip augančios ir besiformuojančios asmenybės jautriai reaguoja į pokyčius, o tėvų skyrybų krizė žeidžia vaikų psichologiją, nes jiems tenka išgyventi prieštaringus jausmus ir netgi bendraamžių atstūmimą. Pagrindinis magistro darbo klausimas: kokias patirtis ir gyvenimo pokyčius išgyvena vaikai patyrę tėvų skyrybas? Magistro darbo objektas: vaikų išgyvenusių tėvų skyrybas patirties raiška. Tyrimo tikslas – atskleisti skyrybas išgyvenusių vaikų patirčių savitumą per pokyčius asmeninėje ir visuomeninėje erdvėse. Uždaviniai: 1. Atskleisti tėvų skyrybas patyrusių vaikų emocinius išgyvenimus, 2. Aprašyti vaikų savijautos pokyčius namų sferoje, 3. Atskleisti vaikų santykių su bendraamžiais patirtis mokykloje, 4. Atskleisti galimos pagalbos pobūdį ir poreikį tėvų skyrybas išgyvenusiems vaikams. Magistro darbe buvo pasirinka interpretuojamoji – konstruktyvistinė ontologija bylojanti apie tai, kad reikšmės neegzistuoja savaime, o patys tyrimo dalyviai konstruoja savo požiūrį ir reiškinius ir subjektyvistinė – interpretuojamoji epistemologija analizuojanti, kaip tyrimo dalyviai suvokia juos supantį pasaulį ir reiškinius. Duomenų analizės metodas – fenomenologija ir temų analizė. Tyrimo dalyviai buvo atrinkti pagal lytį, laiką praėjusį nuo tėvų skyrybų. Buvo stengiamasi atrinkti dalyvius pagal tai, su kokios lyties vienu iš tėvų jie gyvena. Vaikų, išgyvenusių tėvų skyrybas, patirties analizė, parodė, kad vaikų išgyvenimai po tėvų skyrybų, priklauso nuo to, su kokios lyties vienu iš tėvų, jie liko gyventi. Gyvenimas kartu su tos pačios lyties gimdytoju, įtakoja palankesnį vaiko požiūrį į namų sferą ir palengvina jo adaptaciją. Tyrimas parodė, kad laikas praėjęs po tėvų skyrybų turi didelės įtakos vaiko savijautai mokykloje ir bendraamžių tarpe. Tyrimo metu, kalbant su vaikais, buvo stengiamasi išsiaiškinti, kokios pagalbos poreikį jaučia vaikai ir kaip tą poreikį realizuoja. Buvo akcentuojama tėvų ir socialinio pedagogo – socialinio darbuotojo pagalbos reikšmė padedant vaikui prisitaikyti prie pokyčių.
Together with society‘s modernization, divorce is becoming increasingly occurring phenomenon. Having in mind, that the issue of divorce cannot be prevented, the bigger focus on children suffering issue could be paid. Children as growing personalities are very sensitive to this unpleasant and injurious factor, because it strongly affects their psychology and causes even the rejection of their peers. The paper work deals with the main question: what kind of experiences do children have to suffer during the parents’ divorce? The main objective of this work is to reveal the children’s experiences through the process of divorce. The paper aims to highlight the experiences of children suffering parents’ divorce through changes in private and public spheres of life. The tasks of the paper work:: 1. To reveal the emotional feelings of the children who had been suffering the divorce, 2. Describe the changes in household well-being of children, 3. To reveal the children's relationships with peers at school sphere, 4. To reveal the nature of the assistance available and needed. The interpretative – constructive ontology was chosen in this master paper work. Subjective – interpretative epistemology was explored as well. The methods of data analysis – phenomenology and case analysis. . The participants were selected on the basis of gender and time elapsed since the parental divorce. Efforts were made to select participants according to sex with any one of the parents they live. The analysis has showed that children's experiences strongly depends on what sex with one of their parents, they still live. Living with same-sex parents, friendly influences the domestic sphere and facilitate the adaptation of new roles. The study showed that the time elapsed after the parents divorce has a significant impact on child well-being at school and among peers. It was been trying to find out, what kind of help children need to feel and how to realize this need. The focus was on the parents and the social pedagogue - social worker helping to support the child to adapt to changes
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access