Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/119934
Type of publication: master thesis
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Keras, Kęstutis
Title: Įmonės konkurencinio pranašumo formavimas skubių siuntų rinkoje
Other Title: Formation of competitive advantage in express delivery market
Extent: 70 p.
Date: 2-Jun-2009
Keywords: konkurencija;konkurencingumas;siuntos;sprendimai;express delivery;competitive advantage;logistics;competitiveness
Abstract: Šio mano baigiamojo darbo tikslas – įvertinti konkurencinę aplinką Lietuvos skubių siuntų rinkoje bei suformuoti konkurencinį pranašumą įgyti padėsiančius sprendimus. Konkurencija yra neatsiejama šiuolaikinės visuomenės, verslo, ūkio subjektų veiklos dalis, todėl jos pažinimas ir vertinimas yra labai svarbus ir aktualus. Konkurencingumo terminas apibūdina konkurencijos proceso dalyvių sugebėjimus bei galimybes laimėti konkurencines kovas ir gali parodyti tam tikrą jų užimamą lygį ar padėtį rinkoje.
Competitiveness is a comparative concept of the ability and performance of a firm, sub-sector or country to sell and supply goods and/or services in a given market. Competitive ability is reached when having advantage against rivals in a complicated complex of different but interdependent elements involving marketing, production, logistics, distribution, promotion and advertisement and sale.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/119934
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

13
checked on Dec 24, 2021

Download(s)

31
checked on Dec 24, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.