Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/118547
Options
Mokinių neformalaus kūno kultūros ugdymosi poreikis ir galimybės
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Mokinių neformalaus kūno kultūros ugdymosi poreikis ir galimybės
Other Title
Physical education for pupils of non-formal educational needs and opportunities
Author
Potockis, Robertas |
Advisor
Extent
53 p.
Date Issued
2009-06-11
Abstract
Mokiniams popamokinė veikla yra labai svarbi užimtumo sritis, suteikianti galimybes atsiskleisti jų gabumams, leidžianti pagilinti ir praktiškai panaudoti žinias, įgytas per pamokas. Labai populiarus kaip vienas iš neformalaus ugdymosi veiklos pavyzdžių – sporto būrelis kaip papildomos edukacijos priemonė. Jo paskirtis – lavinti ir stiprinti ne tik per pamokas įgytas mokinių žinias, bet ir padėti formuoti sveiką, produktyvų ateities pilietį ir žmogų, turintį vertybių, siekių ir tikslų bagažą. Tyrimo metodai: Vilniaus mieste buvo atlikta anketinė apklausa, kurioje dalyvavo 7 mokyklos (1 pagrindinė mokykla, 2 vidurinės mokyklos, 2 gimnazijos ir 2 sporto mokyklos). Mokyklos buvo pasirinktos skirtinguose mikrorajonuose. Tyrimo imtis – 221 tiriamųjų: iš jų 117 mokinių, nelankančių jokių sporto būrelių, ir 83 mokiniai, lankantys sporto būrelius; 21 mokytojas, treneris ar būrelio vadovas. Tyrimo rezultatai. Tyrimo metu išaiškėjo, kad Vilniaus miesto mokinių požiūris į kūno kultūra yra teigiamas, daugumai nesportuojančių šiuo metu patinka sportas ir sportuoti, net 73 proc. mokinių pradėtų lankyti sporto būrelius, jei jiems būtų sudarytos geros sąlygos sportuoti. Viena svarbių prielaidų nesportuojantiems mokiniams lankyti sporto būrelį yra ta, kad sporto būrelis būtų nemokamas. Deja, 94 proc. lankančių sportinius užsiėmimus mokinių nurodė, kad jų būrelis yra mokamas. Popamokinės sportinės moksleivių veiklos galimybės Vilniaus miesto mokyklose bei sporto klubuose yra gana geros. Mokiniai turi galimybę rinktis patinkančius sporto būrelius. Ekonominių aplinkos elementų įtaka moksleivių popamokinei veiklai mokyklose ir sporto klubuose yra didelė, bet daugelis lankančių būrelius vaikų teigiamai įvertino materialines sąlygas, nors treneriai ir būrelių vadovai yra priešingos nuomonės. Daugelio mokinių teigimu, jiems trūksta informacijos net apie jų mokyklose veikiančius sporto būrelius. Silpna agitacija ir reklama, suaugusiųjų neveiklumas gali būti kliūtimis mokinio pasiryžimui pasirinkti sporto būrelį.
Post-school activities are very important areas for pupils. It keeps them busy as also helps to discover their talents, allowing to use and deepen the knowledge gained in the classroom. As one of the popular examples of non-formal educational activities - sports clubs, as an additional tool for Education. Its purpose – not only to develop and strengthen knowledge, that been acquired during the lessons, but also to help shape a healthy, productive future citizen and a man with values, aspirations and objectives. Tests: a questionnaire survey was done in the city of Vilnius, which involved 7 schools (1 primary school, 2 middle schools, 2 gymnasiums and 2 sport schools). Schools were selected in different catchments. Investigation took – 221 inquisitorial: 117 of them students, not attending any sports club and 83 students, attending sports club, 21 teacher and coach or club leader. The survey results are: The investigation revealed that the students of the city of Vilnius have a positive attitude towards physical education; the majority of students who are not much into physical activities at the moment, still highly interested in sports and exercises, even 73 percent of pupils would begin to attend sports clubs if they have an opportunity and a good conditions for sports. One important assumption for pupils who do not go in for sports is that the sports club would be free. Unfortunately, 94 percent of pupils, attending sports activities, indicated that their club is a paid. After-school sporting opportunities are quite good in the schools and sports clubs of the city of Vilnius. Students are able to choose the sport activities they like. Economic elements has a big influence on children's after-school activities in schools and sports clubs, but many children attending clubs are quite happy about the material conditions, although the coaches and club leaders have opposing views. Many pupils say they feel lack of information even about their own school's sport clubs. Weak activism and advertising, adult inactivity may be barriers to the student's choosing the sport club.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access