Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/118001
Options
Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų ir šeimos bendradarbiavimo raiška 2011-2012 metais
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų ir šeimos bendradarbiavimo raiška 2011-2012 metais
Other Title
Features of cooperation among Lithuanian secondary education schools and families in 2011-2012
Author
Zaleckaitė, Lina |
Advisor
Extent
67 p.
Date Issued
2014-01-28
Abstract
Magistro darbe išanalizuota Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų ir šeimos bendradarbiavimo raiška 2011–2012 metais. Tyrimo problema – dauguma bendrojo ugdymo mokyklų yra sukaupę per mažai patirties darbui su tėvais, joms stinga žinių ir įgūdžių, o tai tampa barjeru kuriant tvarią bendradarbiavimo sistemą. Tyrimo objektas – Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų ir šeimos bendradarbiavimas. Tyrimo tikslas – ištirti Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų ir šeimos bendradarbiavimo raišką 2011–2012 metais. Tyrimo tikslui realizuoti iškelti uždaviniai: • Išanalizuoti šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo įtaką, mokyklos veiklos kokybei. • Atskleisti mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo kokybės valdymą. • Nustatyti ir išanalizuoti mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo sritis. • Atskleisti bendrojo ugdymo mokyklų ir šeimos bendradarbiavimo kokybę 2011–2012 metais. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros ir švietimą reglamentuojančių dokumentų analizė, antrinė duomenų analizė, statistinė tyrimo duomenų analizė. Tyrimui buvo naudojami Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros 2011–2012 metais atliktų išorės vertinimų ataskaitų duomenys iš 224 bendrojo ugdymo mokyklų. Remiantis mokyklų veiklos kokybės išorės vertinimo tvarkos apraše nurodytais bendrojo ugdymo mokyklos veiklos rodikliais nustatytos šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo sritys (mokyklos kultūra, ugdymas ir mokymasis, pagalba mokiniui, mokyklos strateginis valdymas) ir sudaryta mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo sistemos schema. Nustatyti trys bendradarbiavimo kokybės valdymo lygmenys: valstybinis, institucinis ir individualusis. Tyrimo duomenys atskleidė mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo kokybę skirtingų tipų bendrojo ugdymo mokyklose: aukščiausiai vertinama pradinėse ir progimnazijos tipo mokyklose, žemiausiai – vidurinėse ir pagrindinėse mokyklose. Nustatyta švietimo įstaigos lokalizacijos įtaka tėvų ir mokyklos bendradarbiavimo kokybei: aukščiausiai vertinama didmiesčio mokyklose, o žemiausiai – miestelio/kaimo mokyklose. Išanalizavus šeimos ir bendrojo ugdymo mokyklos bendradarbiavimo kokybę nustatyta, kad bendradarbiavimo kokybė valdoma vidutiniškai yra tobulintinų sričių: tėvų informavimo apie vaikų mokymąsi sistema, tėvų ir mokyklos bendradarbiavimo lygis padedant vaikams mokytis ir tėvų švietimo politikos kūrimas vertinami tik patenkinamai (2 lygiu). Magistro darbą sudaro įvadas, teorinės ir praktinė dalys, mokslinė diskusija, išvados, rekomendacijos, santrauka, literatūros sąrašas ir priedai. Darbo apimtis – 67 puslapiai (be priedų), jame pateiktos 7 lentelės ir 40 paveikslų. Literatūros sąrašą sudaro 73 šaltiniai.
The Master’s thesis analyses the features of cooperation among Lithuanian secondary education schools and families in 2011-2012. Research problem – the majority of secondary education schools have too little experience in working with parents, and they lack the knowledge and skills which becomes a barrier to create a sustainable system of cooperation. Research object – cooperation among Lithuanian secondary education schools and families. Research goal – to research the features of cooperation among Lithuanian secondary education schools and families in 2011–2012. In order to achieve the research goal, these tasks have been set out: • To analyse the influence of family and school cooperation on the quality of school activities. • To reveal the quality management of school and family cooperation. • To determine and analyse the areas for school and family cooperation. • To research the quality level of cooperation among secondary education schools and families in 2011–2012. Research methods: analysis of scientific literature and documents regulating education, secondary data analysis, statistical research data analysis. The research has used the data of exterior evaluation reports compiled by National School Evaluation Agency in 2011–2012 for 224 secondary education schools. Based on the indicators of secondary education school activities referred in the repertory regarding the exterior quality evaluation procedures for the school activities, the areas for family and school cooperation have been determined (school culture, education and learning, help for students, strategic management of the school) and the scheme for school and family cooperation system has been prepared. Three cooperation quality management levels have been determined: national, institutional, and individual. Research data has revealed the quality of school and family cooperation in different types of secondary education schools: primary and progymnasium types of schools have been rated the highest; secondary and middle schools have been rated the lowest. Education institution’s localization influence on the quality for parent and school cooperation has been determined: city schools have been rated the highest, and town/village schools have been rated the lowest. After analysing the quality of cooperation among families and secondary education schools, it has been determined that it is being managed on the average and there are areas for improvement: the system for informing the parents about the child’s studies, and the cooperation level among parents and schools to help the children in learning and the policy creation for parents’ education have only been evaluated as satisfactory (Level 2). The Master’s thesis consists of an introduction, theoretical and practical parts, scientific discussion, conclusions, recommendations, summary, bibliography, and attachments. The volume of the thesis is 67 pages (without attachments). It contains 7 tables and 40 figures. Bibliography comprises 73 sources.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access