Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/117927
Options
Naujausių informacinių technologijų naudojimas švietime
Field of Science
Informatika / Informatics (N009)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Naujausių informacinių technologijų naudojimas švietime
Other Title
Application of recent information technology in education
Author
Markevičius, Andrius |
Advisor
Extent
74 p.
Date Issued
2014-06-05
Abstract
Magistro darbe analizuojamas naujausių informacinių technologijų naudojimas Lietuvos Respublikos švietimo sistemoje, kurią sudaro: priešmokyklinis ugdymas, mokyklų sistema (pradinės / pagrindinės, vidurinės ir aukštosios), užklasinio mokymosi sistema. Tyrimo tikslas – išanalizuoti nagrinėjamų informacinių technologijų svarbą švietime ir mokinių bei mokytojų požiūrį į IKT taikymą mokymo procese. Anketinėje apklausoje (elektronine forma) dalyvavo 256 Lietuvos švietimo įstaigų darbuotojai ir jose besimokantys vaikai. Empirinėje darbo dalyje nagrinėjamas informacinių technologijų taikymas švietimo įstaigų darbuotojų darbe ir jų naudojimo galimybės. Nustatytas pedagogų kvalifikacinės kategorijos ir praktinio IT panaudojimo ryšys bei programų savarankiškam lavinamųjų priemonių kūrimui įvairovė. Atskleisti dažniausiai naudojami pedagogų ir mokinių informaciniai šaltiniai bei naujausios informacinės technologijos, kurias pedagogai ir mokiniai pageidautų praktiškai naudoti savo darbinėje aplinkoje. Išanalizavus visą tyrimo medžiagą, pateikiamos išvados: 1. Naujausių informacinių technologijų ir kompiuterinių mokomųjų programų taikymu Lietuvos švietimo įstaigose yra plačiai ir aktyviai domimasi – parašytas ne vienas baigiamasis bakalauro ir magistro darbas, taip pat rengiamos konferencijos, įvairūs seminarai, rašomos ataskaitos ir moksliniai straipsniai. Tačiau konkrečių duomenų ir informacijos apie naujausių informacinių technologijų taikymą šalies švietimo įstaigose nėra daug, o ją pačią sunku rasti internetinėje erdvėje. 2. Analizuojant Lietuvos ir užsienio autorių darbus, susijusius su IT taikymu ir jų paplitimu švietimo įstaigose, įžvelgiama informacinių komunikacinių technologijų augimo ir jų praktinio panaudojimo ugdymo procese tendencija. Internetiniuose puslapiuose bei įvairiose mokslinių straipsnių bazėse yra pateikiama pakankamai informacijos apie IKT sklaidą švietimo įstaigose, taip pat daug dėmesio skiriama kompiuterinių mokomųjų priemonių taikymo, siekiant pagerinti mokymo (-si) kokybę mokyklose apžvalgai. 3. Išanalizuotos literatūros pagrindu suformuluotas klausimynas švietimo įstaigose dirbantiems pedagogams ir jose besimokantiems asmenims. Sukurta elektroninė anketa, kurią atsakė 256 respondentai. Rezultatai patvirtino iškeltą hipotezę. 4. Informacinės technologijos ir kompiuterinės mokomosios priemonės yra plačiai naudojamos Lietuvos švietimo įstaigose dirbančių pedagogų darbe, įvairiose ugdymo įstaigose. Jas taiko daugiau nei 97,6 % visų apklaustų pedagogų, o 99,8 % pedagogų yra išklausę bent vienus savęs tobulinimo kursus ir įgavę reikalingos patirties IT praktiniam panaudojimui ugdymo procese. Pedagogų domėjimąsi IT labiau motyvuotų platesnis lietuviškų šaltinių pateikimas internetinėje erdvėje bei seminarų ir įvairių kursų IKT / KMP tematika. 5. Dauguma švietimo įstaigose dirbančių pedagogų ir jose besimokančių asmenų taiko taikomąsias programas ir pagalbines mokymo priemones kaip pagrindinį mokymo (-si) šaltinį. Šios programos ir pagalbinės priemonės reikalauja šiuolaikinių informacinių technologijų, kurių darbo vietoje nėra arba yra per mažai naudojimo. Tokia situacija netenkina nei pedagogų, nei švietimo įstaigose besimokančių vaikų, kurie pageidautų turėti ir naudotis savo darbo vietose kompiuteriais su programine įranga, projektoriais, interaktyvia lenta, planšetiniais kompiuteriais ir kitomis priemonėmis. 6. Remiantis turimos informacijos duomenimis ir naudojant šiuolaikinius metodus išanalizuota esama informacinė komunikacinė technologija „Activote“.
The thesis analyzes the use of latest modern information technology in the education system in the Republic of Lithuania, which consists of pre-school education in the school system (primary / basic, secondary and higher education), extracurricular learning system and learning after school. The aim of master’s thesis is to analyze the issue of modern information technology in education and the importance of students’ and teachers' attitude to the use of ICT in the teaching process. For this purpose a research was prepared by creating a questionnaire survey (in electronic form) in which participated 256 employees and children from educational institutions in Lithuania. The empirical part of the thesis analyzes the application of information technology in education bodies to work and use options. During the investigation it was found out teacher’s qualification category and the practical use of IT and communication programs for self – development variety in developmental steps. Moreover, it was covered the most commonly use of information sources and the latest information technology which teachers and students would like to use practically in their working environment. After analysis of study material the findings of thesis were made: 1. The big interest is shown in modern information technology and computer application training programs at Lithuanian educational institutions - there are plenty of bachelor and master's thesis, as well as conferences and various workshops are being organized and followed up by reports and research articles. However, there is not so much information and sources of the specific data and modern information technologies in educational institutions of the country and it is difficult to find in the Internet space. 2. Making the research of Lithuanian and foreign authors articles related to the application of IT and the spread in educational institutions, it was noticed ICT growth in practical use at the educational process at schools and universities. Websites and various research articles in databases are provided with sufficient information about the spread of ICT in education, as well as it is observed a strong focus on computer training at schools in order to improve the training (learning) quality. 3. By the basement of literature research, it was created a survey by making a questionnaire for teachers at educational institutions and students. 256 respondents answered electronic questionnaire. The results confirmed the hypothesis. 4. Modern information technology and computer training tools are widely used in daily teachers work at various educational institutions. More than 97.6% of all surveyed teachers use it, and even 99.8% of teachers have completed at least one self-improvement courses and have acquired the necessary experience to practical use of IT in education. Teachers' interest in IT would be more motivated if there would be a more available possibilities of Lithuanian webs with online presentation space and a variety of workshops and courses in ICT / KMP topics. 5. Most teachers and students operate the programs and teaching aids as basic training (learning) source. These programs and utilities require the use of modern information technology, however in the daily work space it is not widely available or is a lack of. This situation is not satisfying either, because teachers and students would like to have and use IT in their workplace such as computers and software, projectors, interactive boards, tablet computers and other means more often. 6. According to the information available to the data using modern methods to analyze the current information communication technology \"Activote\".
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access