Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/117691
Options
Bendrųjų kompetencijų ugdymas "Kito varianto" veiklos kontekste
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Bendrųjų kompetencijų ugdymas "Kito varianto" veiklos kontekste
Other Title
The education of general competencies in the context of „Kitas variantas“ activity
Author
Solovjova, Rufina |
Advisor
Extent
85 p.
Date Issued
2012-06-09
Abstract
Tema aktuali, nes išanalizavus mokslinę literatūrą ir atlikus empirinį tyrimą, paaiškėjo, kad bendradarbiavimas tarp bendrojo ugdymo institucijų ir nevyriausybinių organizacijų yra neatsiejamas švietimo kokybės tobulinimo veiksnys, apimantis mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymo poreikius socializacijos procese. Tyrimo objektas: bendrųjų kompetencijų ugdymas partnerystės koncepcijos kontekste. Tyrimo problema: ugdant visuomenišką asmenybę, būtina atsižvelgti į jos interesus ir poreikius. Labai svarbu skirti daugiau dėmesio neformaliam vaikų švietimui. Vaikų kokybiškas laisvalaikio organizavimas ir motyvuotas dalyvavimas – aktuali pedagoginė problema ne tik Lietuvos, bet ir kitų šalių pedagogams. Partnerystės modelis gali užpildyti šias spragas ir padėti bendrojo ugdymo institucijoms tapti lanksčia kaitai ir atvira visuomenei organizacija, padedanti savo mokiniams, tapti veikliais visuomenės nariais, gebančiais bendrauti ir bendradarbiauti, kūrybiškai spręsti iškilusias problemas, tinkamai valdyti savo emocijas, mokymosi visą gyvenimą kontekstą laikantys vertybine nuostata, prisiimti asmeninę atsakomybę, suvokti, kad jo savigarba aukšta, optimistiškai vertinti savo ateitį. Tyrimo tikslas: atskleisti, kaip organizacija „Kitas variantas“ skatina moksleivių bendrųjų kompetencijų ugdymosi poreikius. Tyrimo metodai: 1.Pedagoginės, sociologinės, filosofinės, psichologinės literatūros analizė pasirinktu aspektu; 2.Švietimo sistemos kaitą reglamentuojančių norminių aktų analizė; 3.Kiekybinis duomenų rinkimo būdas- anketavimas. Apklausti VšĮ „Kito varianto“ mokiniai, lektoriai; 4.Kokybiniai metodai- anketinė Vilniaus ir Kauno miestų mokyklų vadovų apklausa. Tyrimo uždaviniai: 1.Atskleisti švietimo kokybės ir jos elementų teorinę sampratą. 2.Atskleisti socialinės partnerystės ir vadovavimo bendrojo ugdymo mokykloje teorinę sampratą. 3.Remiantis atlikto tyrimo duomenimis, atskleisti, kaip VšĮ „Kitas variantas“ tenkina mokinių bendrųjų kompetencijų ugdymosi plėtotę. 4.Remiantis empirinio tyrimo duomenimis, pateikti rekomendacijas socialinės partnerystės plėtrai bendrojo ugdymo grandyje.
The theme is actual because it is clear after an analysis of scientific literature and empirical researches that a communication between a general education authority and non-governmental organization is an inherent factor of education quality‘s improvement which includes student‘s general competences requirements in the process of socialization. The object of research: general competences’ education in the context of partnership conception. The problem of research: it is necessary to draw attention to personality’s interests and needs in education of social personality. It is very important to focus on an informal education. The organization of children’s leisure quality and motivated participation is an actual pedagogical problem in Lithuania and overseas. These gaps could be fulfilled by the model of partnership and could help for general education authorities to become flexible to changes and an open organization for society which could help for students to reach the status of active society’s members which could communicate and co-operate, solve problems creative, manage their emotions properly and have the attitude to science like a value, be responsible, understand a self-esteem of their own in a very high level, assess a future optimistic. The aim of research: to reveal how the organization “Kitas variantas“ promotes needs of students’ general competences. The methods of research: 1.An educational, sociological, philosophical, psychological literatures analysis in a chosen aspect. 2.The analysis of regulations which regulate education systems changes. 3.Quantitave methods - questionnaire. Interviewed students, lecturers from a public company „Kitas variantas“. 4.Qualitative methods-interview of headmasters from Vilnius and Kaunas. The objectives of research: 1.To reveal a theoretical conception of education quality and it‘s elements. 2.To reveal a theoretical conception of a social partnership and management in general education school. 3.Based on analysis information to reveal a satisfaction of students‘ general competences education development. 4.Based on empirical researches to introduce recommendations for social partnership‘s expansion in general education.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access