Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/115672
Options
Pedagogo ugdomasis dalyvavimas vaikų žaidimuose
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Pedagogo ugdomasis dalyvavimas vaikų žaidimuose
Other Title
The educational participation of a teacher in children’s playing process
Author
Cikanauskienė, Giedrė |
Advisor
Extent
96 p.
Date Issued
2016-06-03
Abstract
Lietuvoje ir užsienyje yra menkai nagrinėtas pedagogų ugdomasis dalyvavimas vaikų žaidimuose. Todėl šiame darbe bandysiu išnagrinėti pedagogų ugdomąjį dalyvavimą vaikų žaidimuose strategijas ir būdus. Remiantis atliktu tyrimu, nustatyta, kad pedagogas taiko visas tyrimo hipotezėje numatytas ugdomojo pedagogų dalyvavimo vaikų žaidimuose strategijas. Dažniausiai taiko: komunikacinius-didaktinius vaiko ir pedagogo susitikimus, vaikų tarpusavio sąveikos skatinimą. Rečiausiai taiko vaiko mokymosi patirčių ir būdų žaidžiant refleksijos skatinimą, mokymosi socialiniame kontekste skatinimą.
Neither in Lithuania nor abroad there is enough efficient analysis made on teachers’ educational participation in children’s playing process. Therefore, the main objective of this essay is to analyze teacher’s educational participation while playing with children in great depth considering its strategies and methods. Based on the conducted research it was found that during the game pedagogues apply all educational strategies mentioned in research hypothesis. The most often applied strategies: communicative and didactic child-pedagogue encounters during the game, children‘s reciprocity, mutual interaction. Rarely used strategies: encouragement of reflection of gained experience and learned playing methods and encouragement of children‘s learning in social context.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access