Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/108142
Options
Penktos klasės mokinių mokymosi grupėse patirtis istorijos pamokose nuotolinio mokymosi sąlygomis
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Penktos klasės mokinių mokymosi grupėse patirtis istorijos pamokose nuotolinio mokymosi sąlygomis
Other Title
Experience of the online group learning in the history classes for the fifth-grade students
Extent
52 p.
Date Issued
2020-06-22
Abstract
Šio darbo teorinėje dalyje pristatoma grupinio darbo metodo samprata ir atskleižiama grupinio darbo metodo nauda pagrįsta tyrimais. Pateikiami mokymosi grupėse svarbiausiai elementai ir grupinio darbo organizavimo principai. Pristatoma, kokius iššūkius kelia grupinio darbo metodo taikymas nuotolinio mokymosi sąlygomis ir į ką svarbu atkreipti dėmesį, planuojant mokymąsi grupėse nuotoliniu būdu.
Tyrimo metu buvo taikytas mokymosi grupėse metodas penktos klasės istorijos pamokose nuotoliniu būdu. Mokiniai diskutavo grupėse, ruošė pristatymus ir juos pristatė klasės draugams. Buvo stebimas mokinių įsitraukimas į grupinį darbą ir renkamos mokinių refleksijos bei vertinamos darbo grupėje patirtys.
Tyrimas parodė, kad penktokams didžiausias iššūkis yra tolygus darbų pasidalijimas; dalis mokinių neįsitraukė į darbą arba savo užduočių neatlikdavo laiku. Tyrimas atskleidė, kad nepaisant kilusių sunkumų mokiniams buvo įdomu dirbti grupėje. Virtualių mokymosi platformų, interaktyvių įrankių ir programų dėka grupinis darbas gali būti gana sėkmingai organizuojamas nuotolinių pamokų metu. Tam, kad užtikrinti jo sklandesnį ir kokybiškesnį taikymą svarbu sukurti virtualią aplinką, kuri leistų stebėti mokinių darbo procesą ir progresą, kiekvieno mokinio individualų indėlį ir tolygų darbų pasiskirstymą; mokiniams paaiškinti, kaip turi atrodyti grupinis darbas; padėti pasiskirstyti užduotimis; teikti grįžtamąjį ryšį; įvesti įvertinimo sistemą, kuri apimtų grupinio rezultato ir inividualaus indėlio vertinimą.
Tyrimo metu buvo taikytas mokymosi grupėse metodas penktos klasės istorijos pamokose nuotoliniu būdu. Mokiniai diskutavo grupėse, ruošė pristatymus ir juos pristatė klasės draugams. Buvo stebimas mokinių įsitraukimas į grupinį darbą ir renkamos mokinių refleksijos bei vertinamos darbo grupėje patirtys.
Tyrimas parodė, kad penktokams didžiausias iššūkis yra tolygus darbų pasidalijimas; dalis mokinių neįsitraukė į darbą arba savo užduočių neatlikdavo laiku. Tyrimas atskleidė, kad nepaisant kilusių sunkumų mokiniams buvo įdomu dirbti grupėje. Virtualių mokymosi platformų, interaktyvių įrankių ir programų dėka grupinis darbas gali būti gana sėkmingai organizuojamas nuotolinių pamokų metu. Tam, kad užtikrinti jo sklandesnį ir kokybiškesnį taikymą svarbu sukurti virtualią aplinką, kuri leistų stebėti mokinių darbo procesą ir progresą, kiekvieno mokinio individualų indėlį ir tolygų darbų pasiskirstymą; mokiniams paaiškinti, kaip turi atrodyti grupinis darbas; padėti pasiskirstyti užduotimis; teikti grįžtamąjį ryšį; įvesti įvertinimo sistemą, kuri apimtų grupinio rezultato ir inividualaus indėlio vertinimą.
The theoretical part of this work presents the concept of the group learning method and its benefits based on scientific research. It also names the main group learning elements and its organizational principles. Furthermore, it presents the challenges raised by the application of the group learning method in a distance learning environment and the important factors to consider when planning a group learning in distance learning environment.
During the research, the group learning method was applied to the fifth-grade students in history lessons in a distance learning environment. Students were discussing in groups, preparing presentations, and presenting them to their classmates. Their engagement in group work was observed throughout the process, learners’ reflections were gathered and their experiences of participating in group learning were assessed.
The research results have shown that the biggest challenge for the fifth graders was the division of work, some students did not engage in the group work or did not complete their tasks on time. It also revealed that despite the encountered difficulties, students were interested in group work. Due to virtual learning platforms, interactive tools and applications, group learning can be quite successfully applied in a distance learning environment. In order to ensure its smoother and better quality of application, it is important to create a virtual environment that allows to observe and monitor students work process and progress, the individual contribution of each student and the equal distribution of work; explain them how group work should look like; help them distribute tasks; provide feedback; introduce an evaluation system that would include the assessment of group work as well as the assessment of individual input.
During the research, the group learning method was applied to the fifth-grade students in history lessons in a distance learning environment. Students were discussing in groups, preparing presentations, and presenting them to their classmates. Their engagement in group work was observed throughout the process, learners’ reflections were gathered and their experiences of participating in group learning were assessed.
The research results have shown that the biggest challenge for the fifth graders was the division of work, some students did not engage in the group work or did not complete their tasks on time. It also revealed that despite the encountered difficulties, students were interested in group work. Due to virtual learning platforms, interactive tools and applications, group learning can be quite successfully applied in a distance learning environment. In order to ensure its smoother and better quality of application, it is important to create a virtual environment that allows to observe and monitor students work process and progress, the individual contribution of each student and the equal distribution of work; explain them how group work should look like; help them distribute tasks; provide feedback; introduce an evaluation system that would include the assessment of group work as well as the assessment of individual input.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)sigita_kupscyte_psbd.pdf (1.07 MB) Embargo Accessuntil 2025-06-20