Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/106999
Options
Elektroninės valdžios plėtra Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijoje
Field of Science
Vadyba / Management (S003)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Elektroninės valdžios plėtra Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijoje
Other Title
Development of electronic government in the ministry of agriculture of the Republic of Lithuania
Author
Advisor
Extent
76 p.
Date Issued
2020-06-17
Abstract
Tyrimo objektas - elektroninės valdžios paslaugos.
Tyrimo tikslas - nustačius elektroninės valdžios teikiamų paslaugų esamą situaciją ir ypatumus ŽŪM, parengti jų plėtros scenarijus.
Uždaviniai:
1. Išnagrinėti elektroninės valdžios plėtros būdus, priemones ir principus.
2. Parengti tyrimo metodiką ir ištirti ŽŪM elektorinės valdžios plėtros galimybes (paslaugų pasiūlos ir paklausos aspektai).
3. Nustatyti ŽŪM elektorinės valdžios plėtros tobulinimo kryptis ir priemones.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, statistinių duomenų analizė, dedukcinė analizė, kokybiniai ir kiekybiniai tyrimo metodai, grafinis duomenų vaizdavimas.
Tyrimo rezultatai:
• pirmojoje darbo dalyje išnagrinėta įgyvendinama elektroninės valdžios būklė Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijoje, analizuojant pagrindines organizacijos funkcijas, administracinių paslaugų teikimo procesus skaitmeninėje erdvėje, naudojamų informacinių technologijų resursų organizacijos viduje reikalingų paslaugoms teikti, esama padėtis;
• antrojoje darbo dalyje išnagrinėtos elektroninės valdžios ir elektroninių paslaugų teorinės sąsajos. Išanalizuoti elektroninės valdžios plėtros modeliai, sąlygos, kurios apsprendžia elektroninės valdžios plėtrą, bei jai įtaką darantys veiksniai;
• trečiojoje darbo dalyje įvertinta elektroninių paslaugų teikimo pasiūla organizacijoje, identifikuotos elektroninių paslaugų teikimo proceso problemos darbuotojų požiūriu. Įvertinus šiuos aspektus parengta SSGG analizė bei parengti elektroninės valdžios plėtros scenarijai Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai;
• pagrindinės išvados:
1. Atlikus elektroninės valdžios situacijos analizę Lietuvos Respublikos Žemės ūkio ministerijoje nustatyta, kad organizacijos teikiamų viešųjų paslaugų skaitmeninėje erdvėje jų pasiūla labai ribota.
2. Identifikuojant elektroninės valdžios įgyvendinimo problemas ŽŪM giluminio interviu metu nustatyta:
• teikiamų paslaugų kiekis ir pasiūla yra labai riboti;
• taikomos elektroninės sistemos ir priemonės organizacijoje yra taip pat labai ribotos, kadangi naudojama tik viena dokumentų valdymo sistema, kuri nėra prieinama tiesiogiai vartotojui
• darbuotojai dažnu atveju pasigenda institucijos prisidėjimo prie strategijų ir planų, kurios įgyvendinamos tarpinstituciniu lygiu;
• darbuotojai elektroninių paslaugų teikiamų organizacijoje privalumu laiko paslaugos automatizavimo galimybes, suteikimo laiką ir galimybes bendradarbiauti tarpinstituciniu lygmeniu.
3. Nustatytos pagrindinės plėtros kryptys, kurios orientuojasi į organizacijos interneto tinklapio paslaugų plėtrą, elektroninių paslaugų optimizavimo ir apjungimo galimybes bei finansavimo galimybes atnaujinti elektroninės valdžios plėtros priemones taikomas organizacijoje.
Tyrimo tikslas - nustačius elektroninės valdžios teikiamų paslaugų esamą situaciją ir ypatumus ŽŪM, parengti jų plėtros scenarijus.
Uždaviniai:
1. Išnagrinėti elektroninės valdžios plėtros būdus, priemones ir principus.
2. Parengti tyrimo metodiką ir ištirti ŽŪM elektorinės valdžios plėtros galimybes (paslaugų pasiūlos ir paklausos aspektai).
3. Nustatyti ŽŪM elektorinės valdžios plėtros tobulinimo kryptis ir priemones.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, statistinių duomenų analizė, dedukcinė analizė, kokybiniai ir kiekybiniai tyrimo metodai, grafinis duomenų vaizdavimas.
Tyrimo rezultatai:
• pirmojoje darbo dalyje išnagrinėta įgyvendinama elektroninės valdžios būklė Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijoje, analizuojant pagrindines organizacijos funkcijas, administracinių paslaugų teikimo procesus skaitmeninėje erdvėje, naudojamų informacinių technologijų resursų organizacijos viduje reikalingų paslaugoms teikti, esama padėtis;
• antrojoje darbo dalyje išnagrinėtos elektroninės valdžios ir elektroninių paslaugų teorinės sąsajos. Išanalizuoti elektroninės valdžios plėtros modeliai, sąlygos, kurios apsprendžia elektroninės valdžios plėtrą, bei jai įtaką darantys veiksniai;
• trečiojoje darbo dalyje įvertinta elektroninių paslaugų teikimo pasiūla organizacijoje, identifikuotos elektroninių paslaugų teikimo proceso problemos darbuotojų požiūriu. Įvertinus šiuos aspektus parengta SSGG analizė bei parengti elektroninės valdžios plėtros scenarijai Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai;
• pagrindinės išvados:
1. Atlikus elektroninės valdžios situacijos analizę Lietuvos Respublikos Žemės ūkio ministerijoje nustatyta, kad organizacijos teikiamų viešųjų paslaugų skaitmeninėje erdvėje jų pasiūla labai ribota.
2. Identifikuojant elektroninės valdžios įgyvendinimo problemas ŽŪM giluminio interviu metu nustatyta:
• teikiamų paslaugų kiekis ir pasiūla yra labai riboti;
• taikomos elektroninės sistemos ir priemonės organizacijoje yra taip pat labai ribotos, kadangi naudojama tik viena dokumentų valdymo sistema, kuri nėra prieinama tiesiogiai vartotojui
• darbuotojai dažnu atveju pasigenda institucijos prisidėjimo prie strategijų ir planų, kurios įgyvendinamos tarpinstituciniu lygiu;
• darbuotojai elektroninių paslaugų teikiamų organizacijoje privalumu laiko paslaugos automatizavimo galimybes, suteikimo laiką ir galimybes bendradarbiauti tarpinstituciniu lygmeniu.
3. Nustatytos pagrindinės plėtros kryptys, kurios orientuojasi į organizacijos interneto tinklapio paslaugų plėtrą, elektroninių paslaugų optimizavimo ir apjungimo galimybes bei finansavimo galimybes atnaujinti elektroninės valdžios plėtros priemones taikomas organizacijoje.
Research object - e-government services.
Research aim - after determining the current situation and peculiarities of e-government
services provided by the Ministry of Agriculture, to prepare their development scenarios.
Objectives:
1. To examine the ways, means and principles of e-government development.
2. To prepare the research methodology and to study the possibilities of the development of
the power government of the Ministry of Agriculture (aspects of service supply and
demand).
3. To determine the directions and measures for the improvement of the power plant
development of the Ministry of Agriculture.
Research methods: analysis of scientific literature, analysis of statistical data, deductive
analysis, qualitative and quantitative research methods, graphical representation of data.
Research results:
• the first part of the work examines the state of implementation of e-government in the
Ministry of Agriculture of the Republic of Lithuania, analyzing the main functions of the
organization, administrative service provision processes in the digital space, information
technology resources used to provide services within the organization, the current
situation;
• the second part of the work examines the theoretical links between e-government and eservices. The models of e-government development, the conditions that determine the
development of e-government and the factors influencing it are analyzed;
• the third part of the work evaluates the supply of electronic services in the
organization, identifies the problems of the electronic services process from the point
7
of view of employees. After evaluating these aspects, a SWOT analysis was prepared
and e-government development scenarios were prepared for the Ministry of
Agriculture of the Republic of Lithuania;
• key findings:
1. After the analysis of the e-government situation in the Ministry of Agriculture of the
Republic of Lithuania, it was established that their supply of public services provided by
the organization in the digital space is very limited.
2. Identifying the problems of e-government implementation during the in-depth interview
of the Ministry of Agriculture, it was established:
• the amount and supply of services provided is very limited;
• the electronic systems and tools used in the organization are also very limited, as only
one document management system is used, which is not directly accessible to the user;
• staff often lack the institution's contribution to strategies and plans implemented at
interinstitutional level;
3. The main development directions have been identified, which are focused on the
development of the organization's website services, the possibilities of optimization and
integration of electronic services and financing opportunities to update the e-government
development measures applied in the organization.
Research aim - after determining the current situation and peculiarities of e-government
services provided by the Ministry of Agriculture, to prepare their development scenarios.
Objectives:
1. To examine the ways, means and principles of e-government development.
2. To prepare the research methodology and to study the possibilities of the development of
the power government of the Ministry of Agriculture (aspects of service supply and
demand).
3. To determine the directions and measures for the improvement of the power plant
development of the Ministry of Agriculture.
Research methods: analysis of scientific literature, analysis of statistical data, deductive
analysis, qualitative and quantitative research methods, graphical representation of data.
Research results:
• the first part of the work examines the state of implementation of e-government in the
Ministry of Agriculture of the Republic of Lithuania, analyzing the main functions of the
organization, administrative service provision processes in the digital space, information
technology resources used to provide services within the organization, the current
situation;
• the second part of the work examines the theoretical links between e-government and eservices. The models of e-government development, the conditions that determine the
development of e-government and the factors influencing it are analyzed;
• the third part of the work evaluates the supply of electronic services in the
organization, identifies the problems of the electronic services process from the point
7
of view of employees. After evaluating these aspects, a SWOT analysis was prepared
and e-government development scenarios were prepared for the Ministry of
Agriculture of the Republic of Lithuania;
• key findings:
1. After the analysis of the e-government situation in the Ministry of Agriculture of the
Republic of Lithuania, it was established that their supply of public services provided by
the organization in the digital space is very limited.
2. Identifying the problems of e-government implementation during the in-depth interview
of the Ministry of Agriculture, it was established:
• the amount and supply of services provided is very limited;
• the electronic systems and tools used in the organization are also very limited, as only
one document management system is used, which is not directly accessible to the user;
• staff often lack the institution's contribution to strategies and plans implemented at
interinstitutional level;
3. The main development directions have been identified, which are focused on the
development of the organization's website services, the possibilities of optimization and
integration of electronic services and financing opportunities to update the e-government
development measures applied in the organization.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)monika_barnackiene_md.pdf (1.22 MB) Embargo Accessuntil 2025-06-17