Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/105919
Options
Improving brand awareness through content marketing. Case HR Consultancy Company “Mercer Marsh Benefit"
Field of Science
Vadyba / Management (S003)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Improving brand awareness through content marketing. Case HR Consultancy Company “Mercer Marsh Benefit"
Other Title
Prekės ženklo žinomumo didinimas pasitelkiant turinio marketingą. Atvejo analizė HR konsultacinės įmonės „Mercer Marsh Benefit“ kontekste
Author
Advisor
Extent
83 p.
Date Issued
2020-06-19
Abstract
Content Marketing is one of the best ways to increase brand awareness nowadays. Effective content marketing strategy could provide positive impact on brand awareness as well as build image of the company.
The goal of the paper identify the most effective content marketing elements to improve awareness of the company and its services. The topic will be analyzed in the context of Marsh & McLennan Companies of one specific brand name “Mercer Marsh Benefits” recognition of this brand should be improved.
The diploma paper consists of 3 structural parts, where the first one is dedicated to distinguish theoretically a best fitting way to improve brand awareness through content marketing decisions in B2B context. The second part is intended to present findings from field analysis to test theoretical insights on how to improve brand awareness through content marketing decisions practices in Lithuanian B2B service companies, while in the third section content marketing solutions and implementation aspects, integrated model approach is presented. Diploma paper ends with conclusions and recommendations.
The goal of the paper identify the most effective content marketing elements to improve awareness of the company and its services. The topic will be analyzed in the context of Marsh & McLennan Companies of one specific brand name “Mercer Marsh Benefits” recognition of this brand should be improved.
The diploma paper consists of 3 structural parts, where the first one is dedicated to distinguish theoretically a best fitting way to improve brand awareness through content marketing decisions in B2B context. The second part is intended to present findings from field analysis to test theoretical insights on how to improve brand awareness through content marketing decisions practices in Lithuanian B2B service companies, while in the third section content marketing solutions and implementation aspects, integrated model approach is presented. Diploma paper ends with conclusions and recommendations.
Turinio rinkodara yra vienas iš geriausių būdų padidinti prekės ženklo žinomumą šiais laikais. Efektyvi turinio rinkodaros strategija galėtų teigiamai paveikti prekės ženklo žinomumą bei turėti įtakos prekės ženklo įvaizdžio formavimui.
Diplominio darbo tikslas yra identifikuoti tinkamus turinio marketingo elementus siekiant padidinti kompanijos bei jos teikiamų paslaugų žinomumą. Ši tema bus nagrinėjama konkrečios kompanijos Marsh & McLennan Companies kontekste, analizuojama įmonės sukurto prekės ženklo ,,Mercer Marsh Benefits“ žinomumo didinimą vietinėje rinkoje.
Diplominis darbas susideda iš 3 struktūrinių dalių, kur pirmoji skirta teorinei prekės ženklo žinomumo sampratai atskleisti bei identifikuoti tinkamiausius turinio rinkodaros sprendimus B2B kontekste. Antroji dalis skirta patikrinti teorines darbo įžvalgas bei identifikuoti tinkamiausiu būdus siekiant pagerinti prekės ženklo žinomumą per turinio rinkodarą Lietuvos B2B paslaugų įmonėse, o trečioje dalyje pristatomi turinio rinkodaros sprendimai bei pateikiami pasiūlymai ir įgyvendinimo aspektai. Diplominio darbo pabaigoje pateikiamos išvados ir rekomendacijos.
Diplominio darbo tikslas yra identifikuoti tinkamus turinio marketingo elementus siekiant padidinti kompanijos bei jos teikiamų paslaugų žinomumą. Ši tema bus nagrinėjama konkrečios kompanijos Marsh & McLennan Companies kontekste, analizuojama įmonės sukurto prekės ženklo ,,Mercer Marsh Benefits“ žinomumo didinimą vietinėje rinkoje.
Diplominis darbas susideda iš 3 struktūrinių dalių, kur pirmoji skirta teorinei prekės ženklo žinomumo sampratai atskleisti bei identifikuoti tinkamiausius turinio rinkodaros sprendimus B2B kontekste. Antroji dalis skirta patikrinti teorines darbo įžvalgas bei identifikuoti tinkamiausiu būdus siekiant pagerinti prekės ženklo žinomumą per turinio rinkodarą Lietuvos B2B paslaugų įmonėse, o trečioje dalyje pristatomi turinio rinkodaros sprendimai bei pateikiami pasiūlymai ir įgyvendinimo aspektai. Diplominio darbo pabaigoje pateikiamos išvados ir rekomendacijos.
Language
Anglų / English (en)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)lina_taranenko_md.pdf (1.66 MB) Embargo Accessuntil 2025-06-19