Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/101357
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBrazienė, Rūta-
dc.contributor.authorMerkys, Gediminas-
dc.contributor.authorJurkevičienė, Jurgita-
dc.coverage.spatialLT-
dc.date.accessioned2019-10-17T08:06:39Z-
dc.date.available2019-10-17T08:06:39Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.issn13920758-
dc.identifier.otherVDU02-000061452-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/101357-
dc.description.abstractDaugelyje subjektyvios gyvenimo kokybės tyrimų mokyklose studijuojantys žmonės traktuojami kaip tipiški (jauni) suaugusieji (Sheldon, Bettencourt, 2002; Libran, 2006). Vis dėlto ši prieiga yra mažų mažiausiai netiksli. Pastarąjį teiginį pagrindžia ir užsienio autorių tyrimų rezultatai, rodantys, jog studentų pasitenkinimas savo gyvenimo kokybe yra ženkliai žemesnis už bendrosios populiacijos vidurkį (Cummins, 2003; Vaez, Kristenson, Laflamme, 2004). Būtent tokie šokiruojantys tyrimų duomenys aktualizuoja būtinybę analizuoti studentų gyvenimus ir bandyti suprasti, kaip ir kodėl jų subjektyviai suvokiama gerovė skiriasi nuo kitų suaugusiųjų. Egzistuojančioje mokslinėje literatūroje studentų gyvenimo kokybė analizuojama itin aktyviai. Taip yra todėl, kad studentai – tai gana geranoriška ir mokslininkams lengvai pasiekiama populiacija. Studentų pasitenkinimas gyvenimo kokybe tyrinėjamas santykyje su sveikata (Vaez, Kristenson, Laflamme, 2004), finansiniais ištekliais (Audin, Davy, Barkham, 2003), šeima (Cheng, Furnham, 2003), transportu (Forward, 2003) ir t.t. Vis dėlto daugelyje mokslinių studijų ignoruojamas faktas, kad studentai – tai specifin÷ populiacija, kuriai itin reikšminga akademinė veikla. Pasigendama tyrimų, nagrinėjančių būtent subjektyvios studentų gyvenimo kokybės bei pasitenkinimo studijomis sąsajas. Gyvenimo kokybė yra reikšmingas veiksnys, įtakojantis kitų gyvenimo sričių vertinimą. [...]lt
dc.description.abstractThis article analyzes student’s quality of life and their satisfaction with studies. The theoretical research model is based on the theories and models of subjective and objective quality of life. On the basis of the analysis of these theoretical attitudes, the main groups of empirical research indicators were distinguished: general quality of life, situational quality of life, material life conditions and psycho-emotional state. The questionnaire was presented to the students to measure their satisfaction with studies. It was prepared by the research group of Konstanz University in 1982 (Germany). The data for this study come from a students survey (conducted in November-December 2009) in Lithuania. The survey involved 964 respondents (544 women and 273 men), who represent university and non-university higher schools of major Lithuanian cities (Kaunas, Klaipeda, Siauliai and Vilnius). The methods of Factor analysis and ANOVA were used to analyze the data. The research has shown that various parameters of student’s quality of life affect significantly the quality evaluation of studies and teaching. When the hypotheses were checked, statistically reliable models were obtained in all the casesen
dc.description.sponsorshipKauno technologijos universitetas-
dc.format.extentp. 41-49-
dc.language.isoen-
dc.relation.ispartofSocialiniai mokslai = Social sciences. Kaunas : Technologija, 2010, nr. 4(70)-
dc.relation.isreferencedbyCSA Sociological Abstracts-
dc.relation.isreferencedbySocINDEX with Full Text (EBSCO)-
dc.subjectGyvenimo kokybėlt
dc.subjectSubjektyvi gyvenimo kokybėlt
dc.subjectPasitenkinimas studijomislt
dc.subjectStudentailt
dc.subjectQuality of lifeen
dc.subjectSubjective quality of lifeen
dc.subjectSatisfaction with studiesen
dc.subjectStudentsen
dc.subject.classificationStraipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)-
dc.subject.otherSociologija / Sociology (S005)-
dc.titleStudent’s perceptions on quality of life and satisfaction with studies: theoretical presumptions and empirical evidenceen
dc.title.alternativeStudentų gyvenimo kokybės vertinimas ir pasitenkinimas studijomis: teorinės įžvalgos ir empiriniai radiniailt
dc.typeresearch article-
dcterms.bibliographicCitation34-
dc.date.updated2019-10-16T13:46Z-
local.object{"source": {"code": "vdu", "handle": "61452"}, "publisher": {"other": ["Technologija"], "list": false}, "db": {"clarivate": false, "scopus": false, "list": true}, "issn": ["1392-0758"], "code": "S4", "subject": ["S005"], "country": "LT", "language": "en", "area": "S", "original": true, "pages": 9, "sheets": 0.643, "timestamp": "20191016134640.0", "account": {"year": 2010, "late": false}, "na": 3, "nip": 0, "affiliation": [{"contribution": 0.33333333333333, "aip": 1, "rel": "aut", "org": [{"create": false, "contribution": 0.33333333333333, "name": "Kauno technologijos universitetas", "id": "111950581"}], "id": "F8F003507E7D98C1FBA76E5B5DF80409", "lname": "Brazienė", "fname": "Rūta", "status": "0", "name": "Brazienė, Rūta"}, {"contribution": 0.33333333333333, "aip": 1, "rel": "aut", "org": [{"create": false, "contribution": 0.33333333333333, "name": "Kauno technologijos universitetas", "id": "111950581"}], "id": "C56AEF79E640AADD5550755417CE05F6", "lname": "Merkys", "fname": "Gediminas", "status": "1", "name": "Merkys, Gediminas"}, {"contribution": 0.33333333333333, "aip": 1, "rel": "aut", "org": [{"create": false, "contribution": 0.33333333333333, "name": "Kauno technologijos universitetas", "id": "11195058"}], "id": "3C4F0BC7C8D78CF068E9B66ED177E3F1", "lname": "Jurkevičienė", "fname": "Jurgita", "status": "0", "name": "Jurkevičienė, Jurgita"}]}-
local.typeS-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptSocialinių tyrimų centras-
crisitem.author.deptEdukologijos tyrimų institutas-
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications
Show simple item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

17
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

5
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.