Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/101332
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Žitkienė, Rima;Kriaučiūnaitė-Lazauskienė, Gintarė
Title: The interplay of religious symbols and cultural values theory in advertising
Other Title: Religinių simbolių ir kultūros vertybių sąveika reklamoje
Is part of: Organizacijų vadyba : sisteminiai tyrimai = Management of organizations: systematic research. Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas, 2019, T. 81, p. 119-137
Date: 2019
Keywords: Religious symbols;Consumerism;Advertising;Branding;Cultural values;Religiniai simboliai;Konsumerizmas;Reklama;Prekės ženklas;Kultūros vertybės
Abstract: The purpose of this paper is to analyse symbolic advertising and its effect on cultural values in the consumer society. A conceptual framework is grounded in the scientific literature analysis on Christian religious symbols in advertising along with a critical view of its impact on consumers’ cultural values. There is a lack of empirical studies regarding consumers’ approaches towards religious symbols in advertising and their impact on consumption in different cultural values. In this article we are trying to seek an alternative approach to advertising, social, and cultural trends in society.
Straipsnio tikslas – išanalizuoti simbolinę reklamą, jos poveikį kultūros vertybėms, prekės ženklo sekėjams vartotojiškoje visuomenėje ir patikrinti teorijų pritaikomumą praktiškai, atlikti šios problematikos mokslinės literatūros analizę. Pastaruoju metu pasigendama tyrimų apie vartotojų požiūrį į religinių simbolių reklamoje naudojimą ir jų poveikį vartojimui skirtingose kultūrose, todėl bandoma pateikti alternatyvų požiūrį į reklamą, socialines ir kultūrines visuomenės tendencijas.
Internet: https://doi.org/10.1515/mosr-2019-0008
https://hdl.handle.net/20.500.12259/101332
Appears in Collections:Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai / Management of Organizations: Systematic Research 2019, nr. 81

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

22
checked on May 1, 2021

Download(s)

32
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.