Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/100495
Type of publication: Straipsnis mokslo-populiarinimo leidinyje / Article in popular science editions (S6)
Field of Science: Transporto inžinerija / Transport engineering (T003)
Author(s): Krocas, Rimvydas;Pupinis, Gediminas
Title: Automobilio stabdymo kelio tyrimas esant slidžiai kelio dangai su skirtingo tipo žieminėmis padangomis
Other Title: Research of the braking distance on slippery road with vehicle using different type winter wheel tires
Is part of: Agroinžinerija ir energetika : VDU Žemės ūkio inžinerijos fakulteto mokslo populiarinimo žurnalas. , 2019, Nr. 24
Extent: p. 201-205
Date: 2019
Keywords: Car;Braking;Braking distance;Winter tires;Road safety;Speed
Abstract: Greitas ir efektyvus automobilio stabdymas yra viena iš esminių saugumo kelyje krypčių. Transporto priemonės stabdymas turi užtikrinti. Šiame straipsnyje analizuojamas tyrimas matuojant stabdymo laiką, kelią ir dinamines stabdymo charakteristikas naudojant skirtingo tipo padangas ir skirtingą automobilio greitį. Bandymas atliekamas kontroliuojamo trinties koeficiento kelyje su specialia dinamine plokšte. Testas parode kad stabdymo priklausomybe nuo padangų tipo yra labai reikšminga – stabdymo kelias ir laikas išauga beveik 2 kartus. Tas pats pastebima su dinaminėmis charakteristikomis – šoninis slydimas išauga keletą kartų naudojant M+S tipo padangas, taipogi vieno testo metu su šiomis padangomis automobilis pradėjo pavojingai slysti
Fast and efficient car braking is one of the key aspects in road safety, where automobile brak-ing must ensure fast stopping at the appearing of the obstacle. In the paper was analysed what determines the braking time and dynamic characteristics of braking depending on different type of tires and different speed. Test performed on controlled friction coefficient road – special dynamic plate road. Test shown that braking time depends on type of tires significant – braking time and distance increased approx. 2 times. Same with dynamic characteristics-side sliding increased significantly with M+S type tires and during one test even went to dangerous side sliding
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/100495
Affiliation(s): Jėgos ir transporto mašinų inžinerijos institutas
Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Žemės ūkio inžinerijos fakultetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml5.35 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.