Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/103659
Options
Spanish first cycle primary school textbooks’ graphic representations. A study on gender, culture and functional diversity
Author(s)
Moreno-Fernandez, Olga |
Moreno-Crespo, Pilar |
Pedrero-Garcia, Encarnacion |
Hunt-Gomez, Coral I. |
Title
Spanish first cycle primary school textbooks’ graphic representations. A study on gender, culture and functional diversity
Other Title
Ispanijos pirmosios pakopos pradinių mokyklų vadovėlių grafiniai vaizdai. Lyčių, kultūros ir funkcinės įvairovės tyrimas
Is part of
Pedagogika, 2019, t. 136, nr. 4, p. 67-88
Journal Title
Journal Volume Title
Journal Issue Title
Date Issued
Date Issued | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2019 | 136 | 4 | 67 | 88 |
Abstract
This paper analyses graphic representation of gender, functional and cultural diversity in Spanish Primary Education textbooks. A sample of 528 images from three different textbooks by three of the main publishing houses in Spain was studied. Results showed equal representation in terms of gender. However, textbooks still do not sufficiently include graphic representations of cultural or functional diversity. Greater efforts are needed to ensure that textbooks reflect the classroom‘s reality and that diversity normalized in schools.
Šiandieninėje mokykloje labai svarbus teigiamas požiūris į bendravimą, kultūrų sąveiką bei įvairovės supratimą. Tai yra svarbiausias mokymosi veiksnys. Vadinasi, mokyklos bus įtraukiančios ir tarpkultūrinės: jos priims įvairovę kaip papildomą praturtinančią vertybę, skatinančią mokyklų sambūvį. Vis dėlto šiuo metu mūsų laukia sudėtingas iššūkis, nes ugdymo įvairovė turi rasti pusiausvyrą tarp folklorinio išaukštinimo ir kompensuojamojo mokymo programų traktavimo. Šio tyrimo tikslas – apžvelgti paveikslėlių pavyzdžius, atrinktus iš Ispanijos pradinio ugdymo vadovėlių. Didžiausias dėmesys buvo skirtas trims skirtingiems aspektams: lyčių, funkcinės ir kultūrinės įvairovės. Iš viso buvo išanalizuoti 528 paveikslėliai iš trijų skirtingų vadovėlių, kuriuos publikavo pagrindinės Ispanijos leidyklos. Tyrimas patvirtino, kad Ispanijos pradinės mokyklos vadovėliuose padaryta didelė pažanga užtikrinant vienodą vyrų ir moterų atstovavimą. Rezultatai parodė lygų lyčių atstovavimą. Vis dėlto dar yra kur tobulėti, jei norima, kad moters vaidmuo atitiktų realybę. Ispanijos vadovėliuose vis dar nepakankamai pateikiama kultūrinės ar funkcinės įvairovės grafinių iliustracijų. Būtina įdėti daugiau pastangų, kad vadovėliai perteiktų realybę klasėse ir kad įvairovė taptų standartizuota mokyklose.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Anglų / English (en)