Mokytojų galia : klestėti, ne tik išgyventi : monografija
Author | Affiliation |
---|---|
Date |
---|
2025 |
Šioje monografijoje siekiama teoriškai ir empiriškai pagrįsti, kaip nepalankaus socialinio ekonominio konteksto (toliau SEK) sąlygomis veikiančioje mokykloje organizaciniai veiksniai, vadovo lyderystės ypatumai ir mokytojo vidiniai ištekliai gali veikti mokytojo galią, tai yra jo pasitenkinimą darbu, įsipareigojimą organizacijai ir organizacinių pokyčių įveikimą. Teorinėje monografijos dalyje išanalizuojami pagrindiniai tyrimo kintamieji, jų samprata, ryšiai tarp analizuojamų reiškinių. Teorinė monografijos dalis baigiama tyrimo modelio konceptualiu pagrindimu. Monografijoje pristatomame empiriniame tyrime dalyvavo 311 mokytojų iš nepalankiame SEK kontekste veikiančių mokyklų. Tyrimo duomenys patvirtina mūsų keltą hipotezę, kad mokytojų galia (mokytojų pasitenkinimas savo darbu, įsipareigojimas organizacijai ir organizacinių pokyčių įveikimas) statistiškai reikšmingais teigiamais ryšiais yra susijusi su mokyklos organizaciniais veiksniais, vadovo lyderyste ir mokytojų vidiniais ištekliais.
Recenzentai: prof. dr. Jurgita Lazauskaitė-Zabielskė (Vilniaus universitetas); prof. dr. Rosita Lekavičienė (Kauno technologijos universitetas); prof. dr. Inga Minelgaitė (Islandijos universitetas); prof. dr. Loreta Žadeikaitė (Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija); prof. habil. dr. Rimantas Želvys (Vilniaus universitetas)