Kūno kultūros teorijos ir metodikos terminai bei sąvokos : mokymo priemonė kūno kultūros specialybės studentams
Author | Affiliation |
---|---|
Kuklys, Vytautas | |
Date |
---|
2000 |
Žmogus pradeda mokytis dar prieš įžengdamas į pirmąją klasę, į pirmąjį kursą. Studijos universitete - tik formali profesinių žinių ir gebėjimų, asmenybės sklaida, kuri tęsiasi visą pedagogo veiklos laikotarpį. Švietimo esminės kaitos metu pedagogams tenka patirti itin sunkių išbandymų, didelių permainų: kuriamos neįprastos ugdymo strategijos, keičiamas ugdymo turinys ir jo samprata, taikoma daugiau naujų ugdymo metodų. Todėl būsimasis pedagogas turi būti itin gerai teoriškai pasirengęs ir aktyviai dalyvauti švietimo reformos darbuose. Vykstant sudėtingai, ilgalaikei švietimo kaitai, pedagogas turi turėti ne tik gerą dalykinį pasirengimą, bet ir gebėti perteikti daug pedagogikos, psichologijos, fiziologijos ir kitų mokslų žinių. Kūno kultūros mokytojo ir sporto šakos trenerio specialybę pasirinkę VPU studentai turi įvairią patirtį, nulėmusią jų fizinio ir dvasinio pasaulio sampratą. Ši samprata ir įgyjamos žinios, gebėjimai padeda studentams aiškintis ir interpretuoti kūno kultūros reiškinius bei faktus, išvengti vienpusiškos nuomonės. Teorinį dėstomų dalykų pagrindą daugiausia lemia terminų (žodžio ar žodžių junginio, tiksliai nusakančio kurią nors mokslo ar kitos srities sąvoką) išmokimas ir sąvokų supratimas. Sąvokos yra svarbiausi mąstymo, ypač aukštesnio lygio mąstymo, elementai. Jos padeda nustatyti kūno kultūros objektą, idėjas, dėsnius, dėsningumus, metodinius fizinio ugdymo principus, jų sąryšį. Vartodami kūno kultūros terminus specialistai geriau supranta vienas... [toliau žr. visą tekstą].