Cultural dimensions in Adeline Yen Mah's autobiographical novel Chinese Cinderella
Lenčiauskaitė, Šarūnė |
Šiame bakalauro darbe yra nagrinėjami autobiografinio romano „Kinų pelenė“ (1999), kurį parašė Adeline Yen Mah, kultūrinių dimensijų aspektai. Rašydama šį autobiografinį romaną, autorė pabrėžia kinų kultūrą, jos tradicijas bei papročius. Atkreipdama dėmesį į savo kaip moters patirtį, Mah kartu akcentuoja, lyčių nelygybę, kuri vyrauja ne tik visuomenėje, bet ir šeimoje. Akcentuodama šeimos svarbą autorė pabrėžia sudėtingus šeimos narių santykius, meilės ir rūpestingumo trūkumą bei autoritetus, visapusiškai perimančius valdžią (šiuo atveju Adeline tėvas ir pamotė Niang). Tam, kad suvokti šeimos svarbą bei žmonių elgesį, yra svarbu suprasti Kiniečių kultūrą, kaip aukšto konteksto kultūrą, kurioje žmonių gyvenimo būdas ir tradicijos yra paremtos Konfucianizmo filosofija. Todėl pasakodama savo gyvenimo istoriją, autorė vaizduoja įvairias situacijas bei šeimos narių konfliktus, kupinus psichologinio bei fizinio smurto, prieštaraujančius Konfucianizmo filosofijos normoms. Be to, šis romanas yra autorės gyvenimo istorija, todėl perteikdama konfliktus, autorė parodo giliai įsišaknijusius kultūrinius stereotipus bei problemas. Pasakodama savo patirtį, Mah ne tik atkreipia dėmesį į kultūrą, bet ir į save bei savo asmenybės ir savasties sukūrimą iš naujo. Taip yra todėl, kad rašymas gali būti interpetuojamas kaip suteikiantis gydomąjį poveikį asmenybei, kuri patyrė sunkias fizines ar psichologines traumas praeityje.
This thesis paper addresses the issue of cultural dimensions in autobiographical novel Chinese Cinderella (1999) written by Adeline Yen Mah. By emphasizing Chinese culture, its traditions, while writing a story of her life, author portrays issues that people face within the culture and its customs. Drawing attention to her life experiences as a woman, Adeline Yen Mah addresses gender inequalities between women and men, not only in society, but also in the family. By emphasizing the importance of family and its hierarchy author shows complicated relationships between family members, the lack of care and affection, but most importantly, established authorities that take complete control of the family (in this case father and step mother Niang). For this reason, it is important to acknowledge Chinese culture as a high context culture, together with philosophy of Confucianism, on which life and traditions of Chinese people are based. Therefore, author portrays different situations, with variety of conflicts, in which her family members use psychological or physical abuse that contradicts Confucian philosophy. Besides that, this novel is the life story of Adeline Yen Mah. She portrays difficult conflicts in the family, in order to emphasize deeply rooted stereotypes and issues within the culture. By writing and portraying her experiences, author not only draws attention to culture, but also tries to regain sense of identity, as writing may be understood as therapeutic process for individual, which suffered from physical or psychological traumas.