Title
ESD:SuperVision 4.0
Code
2020-1-DE03-KA201-077500
Coordinator / VDU Representative
Department
Start Date
01-09-2020
Expected Completion
31-08-2023
Status
Vykdomas
Invitation / order of economic subject
Ne
Scope
Tarptautinis

Projektas skirtas visuomenės darnaus vystymosi tikslų interpretavimui ir pokyčiams įgyvendinti esminių kompetencijų plėtotei bendrojo ugdymo mokykloje. Projekto veikla vykdoma trimis kryptimis: Mokytojų ir kitų pedagogų kvalifikacijos tobulinimas; Mokyklos darnaus vystymosi strategijos inicijavimas; Darnaus vystymosi pedagogikos rekomendacijos politikos lygmenyje. Numatomas projekto poveikis: darnaus vystymosi temų ir kompetencijų įtraukimas į mokomuosius dalykus; mokytojų ir mokinių bei tarpusavio bendradarbiavimo stiprinimas; bendram naudojimui pateikta mokomoji medžiaga; Jungtinių Tautų Darnaus vystymosi darbotvarkės-2030 4-tojo tikslo įgyvendinimo (“Užtikrinti įtraukų ir lygiavertį, kokybišką švietimą ir visiems suteikti mokymosi visą gyvenimą galimybių”).

A) The basis of ESD:SuperVision 4.0 are three key factors relating to the implementation of Education for Sustainable Development (ESD) into school curricula, that were identified during the previous MetESD project:

1) Capacity building for teachers and educators

2) School development as a whole institution approach and

3) Policy making in the sense of a support system towards ESD in secondary schools to deliver ESD more effectively.

B) Aims and objectives of the projects:

As part of the project, school staff and teacher trainers shall be trained to facilitate an ESD-based school curriculum development process to provide a specific concept for school quality management. A differentiated political strategy for implementing ESD in schools is to be proposed, which considers national peculiarities on the one hand and claims validity across Europe on the other hand.

S - Socialiniai mokslai / Social sciences
Loading... 22 0 1000 0 false