| Date | Title | Author(s) | Type |
| 2015 | Ikimokyklinio amžiaus vaiko raida: žaidimas ir savireguliacija : monografija | Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė | book |
| 2017 | Introduction from the editors | Hakkarainen, Pentti Ensio; Bruce, Tina; Brėdikytė, Milda | book part |
| 2013 | Kehittävän leikkipedagogiikan perusteet | Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda | book |
| 2020 | Long-term peer play and child development | Hakkarainen, Pentti | research article |
| 2015 | Mediation and child development in pretend play | Hakkarainen, Pentti Ensio | conference paper |
| 4-Jun-2015 | Moralinio samprotavimo, doro elgesio mokykloje ir religingumo ypatumai vėlyvoje vaikystėje | Limantas, Justinas | master thesis |
| 2017 | Naratyvinis žaidimas ir mokymasis : gairės ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogams, dirbantiems su 3–8 metų vaikais | Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Hakkarainen, Pentti Ensio; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Lounassalo, Jarmo; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė | book |
| 2017 | Narrative environments for play and learning | Brėdikytė, Milda; Hakkarainen, Pentti Ensio; Brandišauskienė, Agnė; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė | conference paper |
| 2017 | Narrative environments for play and learning (NEPL) guidelines for kindergarten and school teachers working with 3-8 years-old-children | Brėdikytė, Milda; Barrett, Michele; Brandišauskienė, Agnė; Buivydienė, Gitana; Chudy, Sylwia; Čepienė, Rasa; Draučikaitė, Agnė; Filipiak, Ewa; Hakkarainen, Pentti Ensio; Kapczynska, Ewa; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Laitinen, Minna; Lemanska-Lewandowska, Ewa; Lounassalo, Jarmo; Mohamed, Benita; Obanishola, Rosalyn; Pursi, Annukka; Sajaniemi, Nina; Salonen, Mila; Salonen, Rita; Skunčikienė, Alma; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė | book |
| 2018 | Narrative learning of literacy | Hakkarainen, Pentti Ensio; Vuorinen, Marja-Leena | book part |
| [2015] | Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : od teorii do zmiany w praktyce | Brandišauskienė, Agnė; Brėdikytė, Milda; Brzezińska, Anna I; Filipiak, Ewa; Hakkarainen, Pentti Ensio; Lemańska-Lewandowska, Ewa; Szymczak, Joanna; Wiśniewska, Małgorzata | book |
| 2017 | Organizacja środowiska narracyjnego i uczenie się poprzez zabawę dzieci w wieku 3-8 lat [elektroninis išteklius] : przewodnik dla nauczycieli przedszkoli i nauczania wczesnoszkolnego (projekt NEPL) | Brėdikytė, Milda; Hakkarainen, Pentti Ensio; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Lounassalo, Jarmo | book |
| 2014 | Play age as source of self-regulation [elektroninis išteklius] | Hakkarainen, Pentti Ensio | conference paper |
| 2014 | Play and imagination in human ontogenesis – Vygotsky’s cultural-historical approach | Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Safarov, Ildar | research article |
| 2015 | Play motivation is the key to self-regulation | Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrė | conference paper |
| 2014 | Preservice teaching practice in narrative environment | Vuorinen, Marja-Leena; Hakkarainen, Pentti Ensio | research article |
| 2017 | Pretend play and child development | Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Safarov, Ildar | book part |
| 2013 | Pretend play, motivation and self-regulation | Hakkarainen, Pentti Ensio | conference paper |
| 2018 | The program of developmental (narrative) play pedagogy | Hakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda | book part |
| 2017 | The Routledge international handbook of early childhood play | | book |