Browsing by Author Hakkarainen, Pentti

Or, select a letter below to browse by last name
0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
In order:
Results/Page
Authors/Record:
Showing results 12 to 31 of 45 previous   next
DateTitleAuthor(s)Type
2012Editor's introduction. Basic concepts of psychologyHakkarainen, Pentti Ensioresearch article
2012Editor's introduction. Perspective construction and perceptionHakkarainen, Pentti Ensioresearch article
2013Editor's introduction. The methodological crisis in Russian (and Western) psychologyHakkarainen, Pentti Ensioresearch article
2013Editor's introduction. The methodology of psychologyHakkarainen, Pentti Ensioresearch article
2013Editor's introduction. The psychology of childhoodHakkarainen, Pentti Ensioresearch article
2015How play creates the Zone of Proximal DevelopmentHakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Mildabook part
2015Ikimokyklinio amžiaus vaiko raida: žaidimas ir savireguliacija : monografijaHakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrėbook
2017Introduction from the editorsHakkarainen, Pentti Ensio; Bruce, Tina; Brėdikytė, Mildabook part
2013Kehittävän leikkipedagogiikan perusteetHakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Mildabook
2020Long-term peer play and child developmentHakkarainen, Penttiresearch article
2015Mediation and child development in pretend playHakkarainen, Pentti Ensioconference paper
4-Jun-2015Moralinio samprotavimo, doro elgesio mokykloje ir religingumo ypatumai vėlyvoje vaikystėjeLimantas, Justinasmaster thesis
2017Naratyvinis žaidimas ir mokymasis : gairės ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogams, dirbantiems su 3–8 metų vaikaisBrėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Hakkarainen, Pentti Ensio; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Lounassalo, Jarmo; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrėbook
2017Narrative environments for play and learningBrėdikytė, Milda; Hakkarainen, Pentti Ensio; Brandišauskienė, Agnė; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrėconference paper
2017Narrative environments for play and learning (NEPL) guidelines for kindergarten and school teachers working with 3-8 years-old-childrenBrėdikytė, Milda; Barrett, Michele; Brandišauskienė, Agnė; Buivydienė, Gitana; Chudy, Sylwia; Čepienė, Rasa; Draučikaitė, Agnė; Filipiak, Ewa; Hakkarainen, Pentti Ensio; Kapczynska, Ewa; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Laitinen, Minna; Lemanska-Lewandowska, Ewa; Lounassalo, Jarmo; Mohamed, Benita; Obanishola, Rosalyn; Pursi, Annukka; Sajaniemi, Nina; Salonen, Mila; Salonen, Rita; Skunčikienė, Alma; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrėbook
2018Narrative learning of literacyHakkarainen, Pentti Ensio; Vuorinen, Marja-Leenabook part
[2015]Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : od teorii do zmiany w praktyceBrandišauskienė, Agnė; Brėdikytė, Milda; Brzezińska, Anna I; Filipiak, Ewa; Hakkarainen, Pentti Ensio; Lemańska-Lewandowska, Ewa; Szymczak, Joanna; Wiśniewska, Małgorzatabook
2017Organizacja środowiska narracyjnego i uczenie się poprzez zabawę dzieci w wieku 3-8 lat [elektroninis išteklius] : przewodnik dla nauczycieli przedszkoli i nauczania wczesnoszkolnego (projekt NEPL)Brėdikytė, Milda; Hakkarainen, Pentti Ensio; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Lounassalo, Jarmobook
2014Play age as source of self-regulation [elektroninis išteklius]Hakkarainen, Pentti Ensioconference paper
2014Play and imagination in human ontogenesis – Vygotsky’s cultural-historical approachHakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Safarov, Ildarresearch article