Browsing by Author Hakkarainen, Pentti

Or, select a letter below to browse by last name
0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
In order:
Results/Page
Authors/Record:
Showing results 21 to 40 of 45 previous   next
DateTitleAuthor(s)Type
2020Long-term peer play and child developmentHakkarainen, Penttiresearch article
2015Mediation and child development in pretend playHakkarainen, Pentti Ensioconference paper
4-Jun-2015Moralinio samprotavimo, doro elgesio mokykloje ir religingumo ypatumai vėlyvoje vaikystėjeLimantas, Justinasmaster thesis
2017Naratyvinis žaidimas ir mokymasis : gairės ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogams, dirbantiems su 3–8 metų vaikaisBrėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Hakkarainen, Pentti Ensio; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Lounassalo, Jarmo; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrėbook
2017Narrative environments for play and learningBrėdikytė, Milda; Hakkarainen, Pentti Ensio; Brandišauskienė, Agnė; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrėconference paper
2017Narrative environments for play and learning (NEPL) guidelines for kindergarten and school teachers working with 3-8 years-old-childrenBrėdikytė, Milda; Barrett, Michele; Brandišauskienė, Agnė; Buivydienė, Gitana; Chudy, Sylwia; Čepienė, Rasa; Draučikaitė, Agnė; Filipiak, Ewa; Hakkarainen, Pentti Ensio; Kapczynska, Ewa; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Laitinen, Minna; Lemanska-Lewandowska, Ewa; Lounassalo, Jarmo; Mohamed, Benita; Obanishola, Rosalyn; Pursi, Annukka; Sajaniemi, Nina; Salonen, Mila; Salonen, Rita; Skunčikienė, Alma; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrėbook
2018Narrative learning of literacyHakkarainen, Pentti Ensio; Vuorinen, Marja-Leenabook part
[2015]Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : od teorii do zmiany w praktyceBrandišauskienė, Agnė; Brėdikytė, Milda; Brzezińska, Anna I; Filipiak, Ewa; Hakkarainen, Pentti Ensio; Lemańska-Lewandowska, Ewa; Szymczak, Joanna; Wiśniewska, Małgorzatabook
2017Organizacja środowiska narracyjnego i uczenie się poprzez zabawę dzieci w wieku 3-8 lat [elektroninis išteklius] : przewodnik dla nauczycieli przedszkoli i nauczania wczesnoszkolnego (projekt NEPL)Brėdikytė, Milda; Hakkarainen, Pentti Ensio; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Lounassalo, Jarmobook
2014Play age as source of self-regulation [elektroninis išteklius]Hakkarainen, Pentti Ensioconference paper
2014Play and imagination in human ontogenesis – Vygotsky’s cultural-historical approachHakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Safarov, Ildarresearch article
2015Play motivation is the key to self-regulationHakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Brandišauskienė, Agnė; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrėconference paper
2014Preservice teaching practice in narrative environmentVuorinen, Marja-Leena; Hakkarainen, Pentti Ensioresearch article
2017Pretend play and child developmentHakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Milda; Safarov, Ildarbook part
2013Pretend play, motivation and self-regulationHakkarainen, Pentti Ensioconference paper
2018The program of developmental (narrative) play pedagogyHakkarainen, Pentti Ensio; Brėdikytė, Mildabook part
2017The Routledge international handbook of early childhood playbook
2017Self-regulation and narrative interventions in children’s playBrėdikytė, Milda; Hakkarainen, Pentti Ensiobook part
2016Socio-dramatic play and child developmentHakkarainen, Pentti Ensio; Safarov, Ildarconference paper
2017Tarinasta leikiksi – tarinallisen leikin käsikirjaBrėdikytė, Milda; Barrett, Michele; Brandišauskienė, Agnė; Buivydienė, Gitana; Chudy, Sylwia; Čepienė, Rasa; Draučikaitė, Agnė; Filipiak, Ewa; Hakkarainen, Pentti Ensio; Kapczynska, Ewa; Skerytė-Kazlauskienė, Monika; Laitinen, Minna; Lemanska-Lewandowska, Ewa; Lounassalo, Jarmo; Mohamed, Benita; Obanishola, Rosalyn; Pursi, Annukka; Sajaniemi, Nina; Salonen, Mila; Salonen, Rita; Skunčikienė, Alma; Sujetaitė-Volungevičienė, Giedrėbook