Verslumas reikalingas visiems – ne tik verslininkams

1354

Kaip ir skaitmeninis raštingumas ar kalbų mokėjimas, verslumas šiandien yra aktualus visiems, o ne tik verslo, vadybos ir ekonomikos studentams. Norintiems sėkmingai įsidarbinti šiuolaikiniame pasaulyje, jau studijų metu reikėtų išugdyti geresnį verslumo suvokimą. Tam ir skirtas naujas tarptautinis projektas, kuriame Vytauto Didžiojo universitetas bendradarbiauja su Ispanijos ir Lenkijos organizacijomis.

Europos verslumo tyrimų fondas nustatė, kad dėstytojams vis dar trūksta žinių ir patirties, reikalingos studentų verslumo gebėjimų plėtojimui. Dauguma jų neturi aiškaus supratimo apie šiuos gebėjimus arba sieja juos tik su ekonomikos ir verslo studijomis. Projektas siekia sukurti priemones, kurios pagilintų skirtingų mokslo sričių dėstytojų žinias verslumo gebėjimų ugdyme ir leistų efektyviai integruoti verslumo ugdymą į įvairias studijų programas.

„Ko gero, čia ir laukia didžiausias iššūkis – pritraukti socialinių, menų, gamtos ir kitų mokslų sričių dėstytojus, sudominti juos galimybe ne tik patiems įgyti bazinių verslumo gebėjimų, bet ir juos ugdyti dėstomuose dalykuose“, – paaiškino VDU Edukologijos katedros vedėja, Projektinės veiklos tarnybos direktorė doc. dr. Lina Kaminskienė.

Doc. dr. Lina Kaminskiene (2)

Naująjį „Erasmus+“ strateginės partnerystės projektą „Universiteto dėstytojų profesinis tobulėjimas siekiant gerinti studentų verslumo gebėjimus“ vykdo koordinatorius Liublino ekonomikos ir inovacijų universitetas (Lenkija) kartu su partneriais – VDU (Lietuva), Alavos prekybos ir pramonės rūmais (Ispanija) ir Žmogiškųjų išteklių plėtros organizacija (Ispanija).

Pasak projekte dalyvaujančio Pablo Almarazo, Alavos prekybos ir pramonės rūmų Mokymo ir konsultavimo vadovo, šiandieniniame pasaulyje verslumo suvokimą gilinti būtina visiems.

„Svarbiausias universiteto vaidmuo yra drąsinti studentus būti kūrybiškais darbe ar versle, įjautrinti juos mąstymui apie realų pasaulį ir išvystyti versle itin naudingus įgūdžius – komandinį darbą, kūrybiškumą, problemų sprendimą. Svarbu suprasti, kad visa tai naudinga ne tik būsimiems verslininkams, o visiems“, – pabrėžė P. Almarazas.

Ispanas atkreipė dėmesį, kad net pati pradedančio verslininko (angl. entrepreneur) sąvoka yra platesnė, nei gali pasirodyti – tai nėra tik nepriklausomą naują verslą pradedantys žmonės. „Tai žmogus, kuris sugalvojo naują idėją ar verslą, iš kurio galima uždirbti, įskaitant ir atvejus, kai jau konkrečioje įmonėje dirbantis žmogus sugalvojo naują idėją, produktą ar procedūrą tos įmonės viduje. Šie žmonės nori pasiekti savo tikslus darydami kažką kitaip, nei įprasta“, – patikslino jis.

Pasakodamas apie projektui aktualius dalykus, kurių supratimą bus siekiama gerinti, P. Almarazas atskleidė, jog tarp didžiausių klaidų, kurias daro pradedantys verslininkai – nepakankamai ištirta verslo idėja ir ekonominiai, finansiniai, rinkodaros išteklių klausimai.

Daugybė verslininkų neklausia savęs – „Ar aš turiu klientą? Kas jis, kur jis, kaip jį pasiekti? Ar jis norės man tiek mokėti?“. Tai labai svarbūs klausimai, kurių neuždavus, rengiant verslo planą, dažniausiai patiriama nesėkmė. Kita dažna nesėkmės priežastis, anot P. Almarazo, yra nepakankama patirtis savo sektoriuje. Tuo tarpu sėkmės paslaptis – gebėjimas išsiskirti, būti kitoniškam, turėti naujų idėjų.

„Naujojo projekto misija – įtraukti skirtingų dalykų dėstytojus į verslumo gebėjimų mokymus Ispanijoje bei tarptautinėje komandoje su Liublino ekonomikos ir vadybos universiteto dėstytojais parengti septynis verslumo gebėjimus ugdančius scenarijus, kurie leis į dėstomą dalyką įtraukti temas, skirtas verslumo, kūrybiškumo, rizikos valdymo gebėjimų tobulinimui, naujų idėjų išgryninimui, organizacijų valdymo kompetencijų ugdymui“, – tvirtina doc. dr. Lina Kaminskienė.

Pasak docentės, planuojamų dėstytojų mokymų koncepcija bus grindžiama nuostata „mokymasis verslumui, bet ne apie verslumą“ (angl. learning not about entrepreneurship but for entrepreneurship).

Prie projekto įgyvendinimo aktyviai prisideda ir Vytauto Didžiojo universiteto Verslo praktikų centras, kuris studentų verslumą ugdo įvairiuose renginiuose ir projektuose, leidžiančiuose studentams išbandyti save praktikoje, užmezgant realų ryšį su verslininkais – „Entreprenerio akademijoje“, „Verslumo laboratorijose“, „Idėjų inkubatoriuje“.

Projekto rengėjai patirties semsis ne tik Europoje, bet ir Šiaurės Amerikoje –  verslumo ugdymo gerąsias praktikas žadama perimti išnagrinėjus atitinkamus pavyzdžius Ispanijoje, Lietuvoje, Lenkijoje, JAV ir Kanadoje. Atlikus šią analizę, patirtis bus perkelta ir integruota į verslumo ugdymo modelį aukštojo mokslo sektoriuje.

„Erasmus+“ strateginės partnerystės projektą „Universiteto dėstytojų profesinis tobulėjimas siekiant gerinti studentų verslumo gebėjimus“ (PROFEDU,  „Professional Development of University Educators for Improving Students’ Entrepreneurial Skills“, Nr. 2014-1-PL01-KA203-003551) įgyvendina VDU Socialinių mokslų fakulteto Edukologijos katedra,  Ekonomikos ir vadybos fakulteto Vadybos katedra ir VšĮ „VDU Verslo praktikų centras“.

Projekto konsorciumą sudaro 4 organizacijos iš trijų Europos šalių: projekto koordinatorius – Liublino ekonomikos ir inovacijų universitetas (Wyzsza Szkola Ekonomii i Innowacji w Lublinie), Lenkija; projekto partneriai: VDU, Lietuva; Alavos prekybos ir pramonės rūmai (Chamber of Commerce and Industry of Alava), Ispanija; ir Žmonių išteklių plėtros organizacija (Fondo Formación Euskadi S.L.L.), Ispanija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.