Ikimokyklinė ir priešmokyklinė pedagogika (Kaune ir Vilniuje)
STUDIJŲ REZULTATAI
Žinios ir jų taikymasSavo požiūrį į vaiką ir vaikystę grįs pažangiausiomis vaiko ugdymo bei mokymosi filosofinėmis, psichologinėmis, ugdymo mokslų teorijomis, darnaus vystymosi principais, humanistinėmis demokratinėmis ir pilietinėmis vertybėmis, naujausiais technologijų pasiekimais, pažangiausių valstybių patirtimis.
Gebėjimai vykdyti tyrimus
Gebės identifikuoti aktualias ikimokyklinio ir priešmokyklinio, socialinio, specialiojo ugdymo sričių problemas, rinkti, analizuoti, sisteminti tyrimų duomenis, remtis šiuolaikiniais edukologijos, psichologijos, sociologijos pasiekimais, edukacinių ir socialinių tyrimų metodais bei priimti su ankstyvojo vaiko ugdymo kokybe, vaiko gerovės kūrimu, socialine bei edukacine įtrauktimi susijusius efektyvius sprendimus.
Specialieji gebėjimai
Gebės kurti į šeimų poreikius, į vaikų įvairovę ir jų ugdymosi rezultatus, į skirtingus ugdymo modelius orientuotas integralias ikimokyklinio ugdymo programas.
Gebės modeliuoti inovatyvias edukacines aplinkas ir pedagogines strategijas ikimokyklinio bei priešmokyklinio amžiaus vaikams integruotai ugdytis sveikatos, socialinės, komunikavimo, pažinimo bei meninės kompetencijų pradmenis.
Atsižvelgdamas į skirtingo amžiaus vaikų poreikius, patirtį, motyvaciją, mokymosi stilių, kalbinę įvairovę, šeimos kultūrą, socialinę padėtį, ugdymo kontekstus gebės vertinti vaikų pasiekimus ir pažangą, ugdymo kokybę, teikti grįžtamąjį ryšį vaikams bei tėvams.
Socialiniai gebėjimai
Gebės stiprinti profesinei veiklai globalizacijos kontekste būtiną tautinį, pilietinį ir kultūrinį identitetą, dalyvauti visuomenės ir švietimo kaitos procesuose, prisiimti lyderio vaidmenį bendradarbiaujančiose grupėse, komunikuoti gimtąja ir užsienio kalbomis (ne žemesniu kaip C1 lygiu), taikyti šiuolaikines komunikacines technologijas.
Asmeniniai gebėjimai
Turės stipriai išreikštą profesinį tapatumą, profesinę, kūrybinės saviraiškos ir mokymosi visą gyvenimą motyvaciją, socialinės atsakomybės ir tolerancijos įvairovei jausmą, gebės kritiškai mąstyti ir reflektuoti profesinės veiklos rezultatus, vadovausis profesinės etikos reikalavimais.
Specialiosios pedagogikos specializacija
Žinios ir jų taikymas
Žinos ir supras naujausias tarptautinės ir nacionalinės švietimo, sveikatos ir socialinės politikos, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų ugdymo ir specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tendencijas, teorijas ir praktikas
Specialieji gebėjimai
Gebės integruoti ir taikyti įgytas psichologijos, pedagogikos ir kt. susijusių mokslų (biomedicinos, lingvistikos ir kt.), specialiųjų ugdymosi poreikių pažinimo, tenkinimo ir specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo žinias realiose praktinėse situacijose.
Gebės atpažinti ir sistemiškai vertinti ugdytinų raidą, jų individualią gebėjimų struktūrą, asmenų specialiuosius ugdymosi poreikius, jų raiškos ir tenkinimo kontekstą, tikslingai parinkti ir taikyti vertinimo strategijas ir instrumentus.
Gebės numatyti ir konstruoti specialiosios pedagoginės pagalbos kryptis ir priemones, užtikrinančias veiksmingą asmenų funkcionavimą ir dalyvavimą, didinančias ugdymo turinio prieinamumą ir ugdymo(si) veiksmingumą bei teikti specialiąją pedagoginę pagalbą taikant įrodymais grįstas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų ugdymo(si) strategijas, inovatyvias edukacines priemones ir technologijas.
Socialiniai gebėjimai
Gebės bendradarbiauti su šeima ir tarpdisciplininėse komandose, dalytis informacija apie asmenų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, įvairovę, jų patiriamus psichologinius, socialinius ar mokymosi sunkumus bei specialiosios pedagoginės pagalbos jiems galimybes švietimo ir kitose bendruomenėse.
Socialinės pedagogikos specializacija
Žinios ir jų taikymas
Gebės identifikuoti vaikų socialinius poreikius bei problemas, socialinės atskirties situacijas ir modeliuoti pagalbos teikimą vadovaujantis konfidencialumo, vaiko gerovės principais, aktualiais vaiko pozityviajai socializacijai.
Specialieji gebėjimai
Gebės parengti novatoriškus pagalbos vaikui ir artimiausiai jo aplinkai veiklos modelius, remdamiesi sisteminiu ir į universalų dizainą bei integralią pagalbą orientuotu požiūriu.
Gebės organizuoti ir koordinuoti kompleksinę švietimo pagalbą vaikui, šeimai (globėjams/rūpintojams), inicijuoti prevencinių, intervencinių bei pozityviosios komunikacijos priemonių įgyvendinimą, kuriant edukacinę sąveiką, paremtą partneryste, dialogu ir grupine dinamika.
Socialiniai gebėjimai
Gebės veikti reflektuodami savo patirtį švietimo pagalbos vaikui ir šeimai erdvėje bei valdyti nepalankaus socialinio konteksto provokuojamas ugdymosi problemas, plėtoti socialinės partnerystės tinklus.
Gebės įgalinti asmenį, šeimą ir bendruomenę užsiimti saviugda, įtraukiant juos į socioekologinius projektus nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu. Pastaba:
1)Gebėjimai vykdyti tyrimus ir Asmeniniai gebėjimai yra bendri Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studijoms bei Socialinės pedagogikos specializacijos ir specialiosios pedagogikos specializacijos studijoms.
2)Studijuojantieji siekia arba Socialinės pedagogikos arba Specialiosios pedagogikos specializacijos studijų rezultatų, o ne abiejų specializacijų rezultatų iš karto.
TOLESNIŲ STUDIJŲ IR KARJEROS GALIMYBĖS
Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studijas be specializacijų baigę absolventai dirbs auklėtojais ir priešmokyklinio ugdymo pedagogais ikimokyklinio ugdymo įstaigose, mokyklose, vaikų gabumų ugdymo, vaikų pramogų centrų, šeimos konsultavimo centrų, paramos vaikui ir šeimai institucijų pedagogais, gydymo įstaigose besigydančių vaikų ugdytojais. Pedagogai bus pasirengę steigti privačias ugdymo įstaigas ar grupes, teikti privačias švietimo paslaugas vaikams.Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai, turintys specialiojo pedagogo specializaciją, dirbs ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigose ar grupėse, kurios veikia mokyklose, daugiafunkciuose centruose ar kitose formaliojo ir neformaliojo ugdymo institucijose, kaip ikimokyklinio ugdymo auklėtojai, priešmokyklinio ugdymo pedagogai ir/ar įstaigų specialieji pedagogai.
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai, turintys socialinio pedagogo specializaciją, dirbs ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigose ar grupėse, kurios veikia mokyklose, daugiafunkciuose centruose ar kitose formaliojo ir neformaliojo ugdymo institucijose ir NVO, kaip ikimokyklinio ugdymo auklėtojai, priešmokyklinio ugdymo pedagogai ir/ar įstaigų socialiniai pedagogai, integruotos švietimo pagalbos ir/ar vaikų gerovės programų koordinatoriai.