Studentai virtualioje erdvėje atkurs tarpukario Kauną

1725

Kaune duris atvėrė nauja moderni laboratorija, kurioje studentai ėmėsi virtualioje erdvėje atkurti visą tarpukario Kauno senamiestį bei rekonstruoti įspūdingus laikinosios sostinės fortų pabūklus.

Gegužės mėnesį atsidariusi Vytauto Didžiojo universiteto Informatikos fakulteto Multimedijos laboratorija studentams suteikia galimybę naudotis multimedijos technologijomis, atlikti tyrimus, kurti instaliacijas, pasinerti į virtualios ir išplėstinės realybės kūrimo virtuvę. Moderni techninė įranga studentams leidžia kurti videofilmus naudojant judesio fiksavimo (angl. motion capture) technologiją, animatroniką ir daug kitų vizualinių bei specialiųjų efektų.

Pasak multimedijos ir interneto technologijų studijų programos vadovo prof. Tomo Krilavičiaus, laboratorijoje įdiegta įranga mokymąsi perkelia į aukštesnį lygmenį. Studentai įrangą naudoja mokydamiesi multimedijos studijų dalykų, kurie integruoja informatikos ir menų sričių žinias bei įgūdžius. Laboratorija įrengta taip, kad kiekvienoje darbo vietoje galima kurti atskirą multimedijos produkto elementą: garsą, piešinį, trimatį modelį, vaizdo projekcijas ir t. t. Specializuota  įranga leidžia pritaikyti trimačius objektus įvairiems tikslams – analizei, žaidimams, architektūrai.

3D skaitytuvai ir spausdintuvai, apšvietimo technika, įranga virtualios realybės uždaviniams, judesio fiksavimui, muzikai, garso takeliams montuoti, moderni vaizdo filmavimo, fotografavimo technika – visa tai studentai pritaiko kurdami unikalius projektus, derindami įvairias multimedijos priemones ir realiai išbandydami naujausias technologijas praktikoje.

Multimedijos laboratorijos vadovo Egidijaus Vaškevičiaus teigimu, čia jau dirbama prie įvairių naujų projektų, bendradarbiaujama su Kauno muziejais, rengiami unikalūs studentų darbai.

„Prieš kelerius metus, turėdami senesnę įrangą, bendraudami su Kauno pilies muziejininkais sukūrėme trimatę virtualią pilies rekonstrukciją, kuri vaizdo klipo pavidalu jau demonstruojama pačioje pilyje. Kaip žinia, pilis buvo visiškai sugriauta, o tokią, kokia ji buvo, galime atkurti tik pagal kasinėjimų liekanas, istorikų vizijas, grįstas užuominomis įvairiuose istoriniuose šaltiniuose. Šiandien tas vizijas galime atkurti trimačiu vaizdu, parodyti ekrane – ir tai ne tik patrauklus filmukas turistams bei muziejaus lankytojams, bet ir puiki medžiaga tolimesniems istoriniams tyrinėjimams, leidžianti konstruktyviau pritaikyti naujas istorinių žinių detales“, – paaiškino E. Vaškevičius.

Vienas naujausių laboratorijoje vykdomų projektų taip pat susijęs su istorija – čia konstruojami  Kauno fortuose buvusių patrankų modeliai: tiek virtualūs, tiek atspausdinti 3D spausdintuvu. Nors dauguma eksponatų neišliko ir laboratorijai pateikti tik jų fragmentai, nuolaužos, tačiau kartu su studentais jau rengiama įspūdinga šių senovinių karybos pabūklų virtuali rekonstrukcija.

Multimedija besidomintys studentai entuziastingai ėmėsi idėjos virtualioje erdvėje atkurti tarpukario Kauno senamiestį. Šiuo projektu tikimasi sukurti galimybę pasivaikščioti po Rotušės aikštę – tokią, kokia ji buvo 1935-aisiais. Modeliuojamos trimatės anuometinio Kauno erdvės, žmonės, namai.

„Rotušė tuo metu dar buvo neperstatyta, be šiandieninių paradinių vartų, medžiai aplinkui – visai maži. Po senamiestį važinės to laikotarpio automobiliai, mėginsime maksimaliai tiksliai atkurti tuometinį vaizdą. Labai norėjosi, kad virtualiomis tarpukario Kauno gatvėmis kaukšėtų ir konkė (arklio traukiamas tramvajus), bet sužinojome, kad 1935 m. jos mieste jau nebebuvo. Galbūt ji atgis kuriame nors tolimesniame mūsų projekte?“, – vylėsi E. Vaškevičius.

Kompiuterinių žaidimų gerbėjus tikimasi sudominti laboratorijoje kartu su psichologais atliekamu tyrimu, kuriame nustatinėjama žmogaus reakcija į stresą. Tam naudojami specialūs davikliai, leidžiantys tirti žmogaus būsenas, atspėti jo emocijas. Jie gali būti naudojami ir virtualių žaidimų kūrimui – stebint, kaip tam tikri žaidimo elementai veikia žmogų.

Nors laboratorija atnaujinta visai neseniai, čia jau užsimezgė ne viena iniciatyva: gegužės mėnesį VDU Menų fakulteto galerijoje „101“ savo darbus demonstravo animacijos ir kūrybinės multimedijos trečiakursiai, o VDU Kauno botanikos sode Augalų žavadienio dalyvius pakerėjo ant Godlevskio rūmų sienų demonstruota vaizdo instaliacija: visas pastatas 15 minučių skleidėsi gėlėmis, plasnojo drugeliais.

Šie projektai studentams nėra tik malonus laisvalaikio žaidimas, šiek tiek susijęs su mokslais – tai kartu ir mokymasis kurti rinkai aktualius produktus: pavyzdžiui, kūrybinės multimedijos pagrindų kursus lankantys studentai skatinami kurti projektus animacijos, vaizdo klipų gamybos, papildytos realybės srityse.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.