ES jaunimas: kokias kompetencijas ir kaip jas lavinti

261

Europos Komisijos projektas „Nuo teorijos iki praktikos – ActYouth ES“ rengia finalinę konferenciją, kuri vyks rugsėjo 12 d. Vytauto Didžiojo universitete (VDU). Jos metu, projekto vykdytojai – VDU ir kiti partneriai iš Kipro, Portugalijos ir Lenkijos pristatys galutinius projekto rezultatus.

Pagrindinis vykdyto projekto tikslas buvo sukurti sistemą, siekiančią atpažinti, įvertinti ir vystyti jaunų žmonių, studentų horizontaliuosius įgūdžius (ypač verslumo – iniciatyvumą, kūrybiškumą ir kitus.). Konferencijoje bus identifikuoti ir aptarti įgūdžiai, kurių kiekvienas universitetą baigęs jaunas žmogus stokoja ir turi tobulinti, siekiant sėkmingai įsilieti į darbo rinką. Taip pat bus pristatomas elektroninis įrankis, kuris padės stiprinti individualias kompetencijas ir verslumo įgūdžius. Visi įvaldyti įgūdžiai turi pozityvų efektą ieškant darbo, o tai didina  Europos konkurencingumą ir socialinę sanglaudą.

Projektas „ActYouth ES“ siekia patobulinti aukštąjį išsilavinimą, orientuojantis į išmanias, tvarias ir plačias vystymo sritis, tokias kaip:

  • Mobilus jaunimas
  • Europos skaitmeninė dienotvarkė,
  • Darbo vietų įgūdžiai
  • Verslumo veiksmų planas 2020.

„ActYouth ES“ projektas, kuris yra finansuojamas pagal „Erasmus+“ programą, siekia prisidėti prie kelių „Europos 2020“ strategijos krypčių: išmanus, tvarus ir integruojantis augimas, ypatingą dėmesį skiriant prioritetinėms kryptims: mobilus jaunimas, Europos skaitmeninė darbotvarkė ir darbo vietų bei naujų įgūdžių darbotvarkė.

Technologiniai sprendimai

Dar žiemą surengtame tarptautiniame partnerių susitikime Kipro Europos universitete, ekspertai visus dalyvaujančius partnerius apmokė naudotis O2 – ICT priemone kompetencijos vertinimui, O3 mokymo paketais instruktoriams/pedagogams ir stažuotojams/studentams bei O4 interneto simuliacijos žaidimu (edukacine priemone, skirta studentų/absolventų verslumo ir skersinių įgūdžių bei pažiūrų vystymui). Renginio metu ekspertai, kurie išvystė aukščiau minėtus projekto išdirbius, pristatė kiekvienoje valstybėje įgyvendintas veiklas.

Lygiagretus O4 interneto simuliacijos žaidimo priemonės naudojimas sukūrė konkurencines sąlygas partnerių gretose, kurie galėjo apžvelgti ir įvertinti įvairius žaidimo aspektus. Aktualus grįžtamasis ryšys buvo suteiktas tolesniam žaidimo parametrų derinimui. Apžvelgus O2 – ICT priemonę kompetencijos vertinimui ir O3 mokymo paketus instruktoriams/pedagogams bei stažuotojams/studentams, partneriai sutarė, ką ir kaip plėtoti toliau.

Tarptautinė komanda

Siekiant užtikrinti maksimalią sklaidą ir naujumą ES, buvo sukurta strateginė penkių ekspertų organizacijų strateginė partnerystė iš keturių šalių (Kipras, Lenkija, Lietuva, Portugalija). Programos trukmė yra 24 mėnesiai (nuo 2015 m. spalio iki 2017 m. rugsėjo).

Trumpalaikis „ActYouth“ tikslas yra sukurti ir pateikti struktūruotą ir analitinę metodologiją kartu su mokymo priemonėmis lektoriams, akademikams, kurie yra atsakingi už jaunų žmonių horizontaliųjų ir verslumo įgūdžių ugdymą. Visa tai bus pristatyta rugsėjo 12 d. VDU vyksiančioje konferencijoje.

Projekto partneriai:

Projekto tinklalapis

Projekto naujienlaiškis

Tarptautinės konferencijos programa

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.